Šopavasar vispieprasītākās ir gurķu, kāpostu, puravu, salātu un garšaugu sēklas, biznesa portāla "Nozare.lv" stāstīja aptaujātie sēklu tirgotāji.
SIA "Agrimatco Latvia" Sēklu nodaļas konsultante Ieva Kamerāde stāstīja, ka šogad novērojama tendence, iedzīvotāji aktīvi pērk gurķu sēklas, lai tos audzētu ne tikai mazdārziņos, bet arī lielākās platībās. "Diezgan aktīvi pērk arī kāpostu, puravu, seleriju, redīsu, sēklas. Liela interese ir par sīksīpoliņiem. Holandē sīksīpoliņu vairs nav. Mūsu uzņēmuma rezervētie sīksīpoliņi vairumā jau ir pārdoti, vienīgi veikalos mazajos iepakojumos sīksīpoliņi ir vēl pieejami. Eiropā sarkano sīksīpoliņu cenas jau ir sasniegušas divus latus kilogramā, bet "Centurion", "Stutgarten" šķirņu sīksīpoliņi maksā vairāk nekā vienu latu kilogramā. Pieprasījumu pēc sīksīpoliņiem ir ļoti grūti prognozēt, jo pasūtījumi ir jāveic laikus, un iespējams, ka šogad to pietrūks visiem gribētājiem," teica Kamerāde.
Arī puķu sēklas cilvēki pērkot aptuveni tāpat kā iepriekšējos gados. Kamerāde gan atzina, ka profesionālie puķu audzētāji šogad sēklas pirkuši mazāk, baidoties, ka ekonomiskās krīzes dēļ stādiem nebūs pieprasījuma. Viņa stāstīja, ka daudzi pircēji atliekot sēklu iegādi atliekot uz pēdējo brīdi, kad piedāvājums vairs nav tik daudzveidīgs. Sēklu cenas šogad ir aptuveni tādas paša kā pagājušajā gadā, varbūt sīksīpoliņiem tās ir nedaudz augstākas.
"Tiek prognozēts, ka paaugstināsies cenas minerālmēsliem, bet pagaidām tas vēl nav noticis. Aizvien vairāk lauksaimnieki izvēlas mēslošanu caur lapām, tādēļ populārāki kļūst šķidrie mēslošanas līdzekļi, kas arī ir ekonomiski izdevīgāki," stāstīja Kamerāde.
"Agrimatco Latvia" 1.aprīlī Rīgā, Tīraines ielas veikalā, rīko dārza pikniku, kura laikā varēs saņemt profesionāļu konsultācijas, ar atlaidēm iegādāties sēklas un dārza inventāru, degustēt ķirbju čipsus, diedzētas sēklas.
Dārzkopības veikala Kalsnava SIA "Flavonija" vadītāja Anda Balode, stāsta, ka tikai šonedēļ sākusies aktīva sēklu tirdzniecība. Šogad pircēji bija iecienījuši dārzniecības "Neslinko" tomātu, paprikas un ķirbju sēklas.
"Mēs pircējiem piedāvājam galvenokārt dāņu, angļu un vācu kompāniju sēklas. Šopavasar cilvēki ir ļoti sasparojušies un vēlas audzēt dārzeņus ne tikai savos mazdārziņos, bet arī uz palodzēm un balkoniem, jo uzskata, ka pašu audzētie dārzeņi ir veselīgāki, garšīgāki un vērtīgāki. Šopavasar ļoti pieprasītas ir garšaugu, rukolas, salātu, gurķu un istabas tomātu sēklas. Redzam, ka par dārza darbiem interesējas arī tie cilvēki, kuri nekad neko nav audzējuši. Diemžēl ne vienmēr viņi ieklausās pārdevēju padomos kā sēt, laistīt un aprūpēt augus, bet pēc tam nāk uz veikalu sūdzēties, ka sēklas sliktas. Visbiežāk ir vainīgi paši cilvēki, jo viņi sēklas iesējuši par dziļu, nav regulāri laistījuši, kā rezultātā arī pēc mēneša nekas neizdīgst," stāsta Balode.
Neskatoties uz ierobežotajiem līdzekļiem, cilvēki neatsakoties no puķu iegādes un centīgi pērkot arī puķu sēklas. Veikala vadītāja stāsta, ka pašiem puķu stādiņus izaudzēt tomēr ir lētāk nekā iegādāties tirgū.
Šopavasar aktīvi pērkot arī tabakas sēklas, medus zāli jeb stēviju, kuras lapiņas diabēta slimniekiem aizstāj cukuru. Tās varot lietot gan svaigas, gan kaltētas tējā, daži vārot arī ievārījumā, jo stēvija ir 300 reizes saldāka par cukuru. Tāpat populārs ir meža ķiploks vai laksis, ko pavasarī lieto salātos. Pieprasīti arī sīksīpoliņi, kuru šopavasar varētu pietrūkt, jo bijis grūti prognozēt, cik liels pēc tiem būs pieprasījums.
Lauku cilvēki interesējušies par pļavas puķu sēklu maisījumiem - zilo magoņu, ilzīšu sēklām. "Daudziem lauciniekiem bērni strādā un dzīvo Rīgā, tādēļ viņi nāk pie mums ar gariem sēklu sarakstiem, lai varētu nopirkt un aizvest vecākiem vai vecvecākiem sēklas uz laukiem. Apgrozījums ir samazinājies dārza inventāram, bet tas, iespējams, ir tādēļ, ka vēl ir sniegs un pali, iespējams, vēlāk cilvēki arī aktīvāk iegādāsies šīs preces," stāstīja veikala vadītāja.
Šopavasar veikaliņā varēs iegādāties zemnieku saimniecības "Velgi" audzētos garšaugus, būs arī ogulāju un augļukoku, dažādu košumkrūmu piedāvājums, jo cilvēki par tiem interesējas un labprāt pērk. "Šonedēļ piedāvājām potētus mini pūpolkociņus, kurus ātri vien izdevās pārdod, tādēļ pasūtījām vēl. Pašlaik mūsu veikala stratēģija ir piedāvāt daudzveidīgas, interesantas un kvalitatīvas preces par samērīgām cenām, jo cilvēki rēķina, ko viņi var atļauties. Krīzes labā īpatnība ir tā, ka lietas nostājas savās vietās," atzīst Balode.