LDz sāk sarunas par kravu piegādi no Šeņžeņasuz Latviju

© Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

SIA “LDz Loģistika” uzsākusi sarunas ar Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomi Šeņžeņā par konteinervilciena Šeņžeņa-Rīga-Šeņžeņa maršruta izveidi.

Pēc veiksmīgi organizētā testa konteinervilciena reisa no Yiwu pilsētas līdz Rīgai, kā arī vairākiem jaunnodibinātiem kontaktiem ar Ķīnas partneriem, VAS “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmums SIA “LDz Loģistika” uzsākusi sarunas par kravu piegādi uz Latviju.

“Latvija ir iezīmēta starptautisko Āzijas-Eiropas pārvadājumu kartē, tāpēc varam uzskatīt, ka “lokomotīve ir iekustināta mūsu virzienā””, tā pēc tikšanās Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomes pārstāvjiem atzina “LDz Loģistika” vadītājs Verners Lūsis. “Šobrīd ir ļoti būtiski, lai visi pārvadājumos iesaistītie uzņēmumi spētu efektīvi sadarboties - gan mūsu partneri citās valstīs, gan Latvijā strādājoši termināļi. Šobrīd ir sācies ļoti aktīvs darbs pie jaunu vilcienu maršrutu organizēšanas, un“LDz Loģistika” aicinās iesaistīties tirgus dalībniekus nozares attīstībā,” iedrošina V.Lūsis.

Savukārt Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomes Šeņžeņā direktora vietnieks GuoŽings Vei (GuoJingWei) apliecināja interesi sadarboties un piedāvāja konteinervilciena maršrutā iekļaut arī citas Ķīnas pilsētas, kas ļautu paplašināt kravu bāzi, kā arī piedāvāt kravas, kas atpakaļceļā varētu tikt nogādātas no Latvijas uz Šeņžeņu, tādējādi samazinot pārvadājuma izmaksas. Puses vienojās turpināt darbu pie konteinerkravu apjomu plānošanas, kā arī atrisināt savstarpējo norēķinu jautājumus, kas saistīti ar norēķiniem Ķīnas valūtā.

LDz aicina Latvijas tranzīta nozares uzņēmumus, kā arī preču ražotājus iesaistīties pārvadājumu organizēšanā uz un no Ķīnas, lai kopīgi sadarbojoties un apmainoties ar informāciju sekmētu jauno pārvadājumu maršrutu izstrādi no Ķīnas.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais