LTAB deviņos mēnešos saņem 158 sūdzības par apdrošinātāju lēmumiem

© F64

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) šogad deviņos mēnešos saņēmis 158 sūdzības par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem un to rīcības atbilstību OCTA likumam, kas ir par piecām sūdzībām mazāk nekā 2015.gada attiecīgajā periodā, liecina LTAB publiskotā informācija.

Tostarp par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem 2016.gada deviņos mēnešos saņemtas 97 sūdzības, kas ir par vienu sūdzību mazāk nekā gadu iepriekš. No saņemtajām sūdzībām par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem 70 gadījumos sniegts atzinums, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir pamatots, bet 27 gadījumos sniegts atzinums, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir nepamatots.

Vienlaikus 58 gadījumos sūdzības iesniedzējiem sniegts skaidrojums rakstiskas atbildes veidā.

Kā galvenos sūdzību iemeslus LTAB tostarp min to, ka cietušais bijis atzīts par daļēji līdzatbildīgu zaudējumu nodarīšanā, cietušais nav bijis apmierināts ar novērtētā zaudējuma apmēru, saņemts atteikums apdrošināšanas atlīdzības izmaksai.

2015.gada deviņos mēnešos LTAB saņēma kopumā 163 sūdzības.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Svarīgākais