Šonedēļ sociālajos tīklos lielu popularitāti iemantojis stāsts par to, kā kādam vīrietim nācās palīdzēt Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekiem, kuri vieni paši nespēja uz automašīnu nogādāt sasirgušu sirmgalvi.
Arī vakar ar portālu nra.lv sazinājās kāds NMP dienesta darbinieks, kurš nesaudzīgi rakstīja: "Turpinot ātrās palīdzības tēmu, vēlos padalīties ar savu stāstu. Esmu ātrās palīdzības feldšeris, nostrādāju 7 gadus. Godīgi sakot, no ātrās palīdzības jeb no tā saucamās neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta palika tikai viens nosaukums. Es pat aizmirsu kad pēdējo reizi biju izbraukumā uz tiešām neatliekamo izsaukumu, kad cilvēka dzīvība bija apdraudēta. Nav nekāds noslēpums, ka mūsu dzeltenā mašīna jau sen pataisīta par aptieku uz riteņiem vai bezmaksas taksometru. Paaugstināta temperatūra nedēļu, galvas sāpes ilgstoši, sāpes krūtīs mēnešiem, paģiras, paaugstināts asinsspiediens - tā ir mūsu ikdiena. Cilvēki nelieto zāles, neiet pie ģimenes ārsta gadiem, un sauc NMP tad, kad slimība palika hroniska, neārstējama ar savām sekām, bet tāpat turpina nelietot zāles, neiet pie ģimenes ārsta un pie kārtējā slimības uzliesmojuma turpina saukt NMP."
Sociālajā tīklā facebook ievietotie ieraksti liecina, ka viņam piekrīt arī citi medicīnas jomas pārstāvji. Viņi norāda, ka cerams, šāda veida raksti cilvēkiem liks aizdomāties par to, kam tad patiesībā nepieciešama ātrā palīdzība.
Viens no komentētājiem norāda: "Cerams, ka tēmas aktualizēšana liks kādam aizdomāties, pirms saukt ātros, lai ieliek dibenā svecīti vai zem mēles klofelīnu. Sen jau bija jāiemācās. Sen jau bija jāaiziet pie ģimenes ārsta. Un uz slimnīcu, atklāšu noslēpumu, var aizbraukt ar taksi (citu taksi) vai mašīnu un vēl jo vairāk, pa dienu. Bet kur nu... Katram NMP darbiniekam ir gandarījums sniegt palīdzību smagam slimniekam un to mēs arī protam. Bet diemžēl par attiecīgu attieksmi runāt smieklīgi. Līdz reizei, kad brigāde brauks pie tevis uz pamatotu izsaukumu."