KNAB: Uzņēmumu pārstāvji, iespējams, snieguši labumus LDz amatpersonām

© f64

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) kopš 2014.gada izmeklē kriminālprocesu par to, ka uzņēmumu pārstāvji, iespējams, devuši labumus VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) Nekustamā īpašuma direkcijas struktūrvienības amatpersonām, aģentūrai LETA apstiprināja birojā.

KNAB apliecināja, ka biroja lietvedībā ir 2014.gadā sākts kriminālprocess par to, ka vairāku uzņēmumu pārstāvji 2013.un 2014.gadā, iespējams, vairākkārt deva dažāda veida labumus LDz Nekustamā īpašuma direkcijas struktūrvienības amatpersonām.

Labumi doti, lai uzvarētu LDz projektos par nekustamā īpašuma remontdarbu veikšanu. Lietā viena persona atzīta par aizdomās turēto kukuļņemšanā.

Lietā izmeklēšana turpinās, un plašāka informācija pagaidām netiek sniegta.

Konkurences padome (KP) šonedēļ paziņoja, ka tā ar 52 000 eiro sodījusi septiņus uzņēmumus par aizliegtu vienošanos LDz cenu aptaujās.

Lietas izpētes laikā KP konstatēja, ka septiņi uzņēmumi - SIA "Ogre S", SIA "Dinar būve", SIA "BTC", SIA "Smarts", SIA "PVL pluss V", SIA "Smartbūve" un SIA "KKT Construction" - ilgstošā laika posmā ir savstarpēji saskaņojuši piedāvājumus kopumā 29 LDz cenu aptaujās. Konkrētās iepirkumu procedūras notikušas laika periodā no 2011.gada līdz 2014.gadam un bijušas saistītas ar dzelzceļa būvdarbiem un remontdarbiem visā Latvijā.

Tā kā "PVL pluss V" apzinās pārkāpuma būtību un apņēmies to vairs nepieļaut, bet "BTC" atzīst uzņēmuma iesaisti aizliegtajās vienošanās un nepieciešamību uzlabot uzņēmuma pārvaldību, abiem karteļa dalībniekiem KP lēma par naudas soda samazinājumu.

Galīgais naudas soda apmērs, kas par konkurences kropļošanu jāiemaksā valsts budžetā, "Ogrei S" ir 6236 eiro, "Dinar būvei" - 700 eiro, "BTC" - 20 795 eiro, "Smartam" - 5256 eiro, "PVL pluss V" - 3430 eiro, savukārt "Smartbūvei" - 3263 eiro un "KKT Construction" - 12 242 eiro.

KP ierosināja lietu pēc no KNAB saņemtā ziņojuma. KNAB informēja KP par tā rīcībā esošu informāciju, ka LDz rīkotajās iepirkuma procedūras pretendenti ar dzelzceļa amatpersonu atbalstu saskaņojuši darbības pirms iepirkuma procedūras un tās laikā.

Uzņēmumiem apmainoties ar informāciju par dalību iepirkuma procedūrās, tika izslēgta savstarpējā konkurence un cenu aptauju rīkotājs nesaņēma patiesi konkurējošus uzņēmumu piedāvājumus.

Konkurences tiesību teorija un prakse apstiprina, ka nereti iespējamie konkurences pārkāpumi iet roku rokā ar iespējamiem koruptīviem darījumiem.

Svarīgākais