Lai motivētu smagā transporta autovadītājus iegādāties eirovinjeti, Satiksmes ministrija (SM) rosina par autoceļu lietošanas nodevas nesamaksāšanu noteikt sodu autovadītājam līdz 360 eiro, bet uzņēmumam - līdz 1000 eiro, aģentūru LETA informēja SM parlamentārais sekretārs, Latvijas Zaļās partijas valdes priekšsēdētājs Edgars Tavars.
Piedāvātie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz, ka, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta, tad autovadītājs varēs tikt sodīts ar naudas sodu no 180 eiro līdz 360 eiro, bet uzņēmums jeb pārvadātājs - ar naudas sodu no 500 eiro līdz 1000 eiro. SM parlamentārais sekretārs skaidro, ka, ja sods būs vienāds vai lielāks par eirovinjetes maksu, smagā transporta autovadītājiem būs vairāk motivācijas to iegādāties.
"Autoceļu lietošanas nodeva (eirovinjete) ir retais maksājums, kas 100% apmērā atgriežas "uz" Latvijas ceļiem. Kontekstā ar plānoto autoceļa fonda atjaunošanu šis ir neliels, bet būtisks solis virzienā uz Latviju bez bedrēm un ielāpiem," skaidro Tavars.
Tiek piedāvāts veikt izmaiņas, ņemot vērā, ka pašlaik daļa autovadītāju drīzāk izvēlas samaksāt sodu par nodevas nemaksāšanu, nekā maksāt lielāku naudu par pašu nodevu.
Politiķis arī norāda, ka grozījumi jāveic, jo smagie auto gandrīz 100% tiek izmantoti komercdarbības nodrošināšanai, taču līdz šim tie vismazāk piedalās autoceļu infrastruktūras atjaunošanā, "neskatoties uz to, ka visbūtiskāk tos deldē".
Pašlaik likumā noteikts, ka par valsts galvenā autoceļa posma lietošanu, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta pilnā apmērā, uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam 40 eiro. Savukārt ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta, transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu 120 eiro.