Biedē Baltijas ostas

© Ekrānšāviņš no avīzes

Krievijas dzelzceļš sola naftas produktu kravu īpašniekiem prasīt par šo kravu transportēšanu 600 km attālumā no Baltkrievijas līdz Krievijas ostām Somu jūras līča krastos tikpat, cik tagad izmaksā šo kravu nogādāšana līdz 450 km attālajām Latvijas vai Lietuvas ostām.

Krievijas valsts dzelzceļa kompānija Rossiskije žeļeznije dorogi (RŽD) noplūdinājusi informāciju, ko vakar izplatīja Krievijas biznesa avīze Kommersant. Tā nav ziņa par jau pieņemtu, bet sagatavotu un drīzumā sagaidāmu lēmumu.

Krievijas valsts dzelzceļa uzņēmums savus plānus pasniedz kā motivētus tīri ekonomiski. Dzelzceļnieki žēlojas par naftas un tās produktu pārvadājumu apjomu kritumu Krievijā, ko nosakot šo produktu pārlikšana cauruļvados. Rezultātā dzelzceļam parādās brīvas pārvadājumu jaudas un vienlaikus kļūst grūtāk šīs jaudas uzturēt, jo samazinās dzelzceļa ieņēmumu kopapjoms. Risinājums šai problēmai izrādās pavisam tradicionāls - samazināt pakalpojumu cenas, kam vajadzētu palielināt to apjomu. Līdz šim naftas produkti no Baltkrievijas Krievijas ostu virzienā nav tikuši pārvadāti, ko diktēja acīm redzami īsākais attālums līdz Baltijas ostām. Te gan jāatgādina, ka naftas produktu cisternu vilkšana papildus 150 km tālu nebūs bezmaksas pasākums. Ja RŽD uzņemas šo ceļa gabalu kravām apmaksāt kravu īpašnieku vietā, tad RŽD gaida ne vien papildu ieņēmumi, bet arī papildu izdevumi. RŽD to visu vēlreiz rūpīgi pārdomāšot, tomēr ticami, ka lēmums par tarifu atlaidēm tiks pieņemts.



Svarīgākais