Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) plāno no pedagogu atalgojuma reformas īstenošanai paredzētajiem deviņiem miljoniem eiro pāri palikušos 1,7 miljonus eiro atstāt nozarē un sadalīt pašvaldībām kompensējošu pasākumu īstenošanai saistībā ar pedagogu algu reformas ieviešanu, noskaidroja aģentūra LETA.
Jau vēstīts, ka Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība sākusi parakstu vākšanu, lai šos nesadalītos 1,7 miljonus eiro atstātu nozarē - pedagogu darba samaksas palielināšanai 2016.gadā. Arī Finanšu ministrija ir norādījusi, ka pāri palikusī nauda ir jānovirza sākotnējam mērķim - pedagogu algu palielināšanai.
IZM atgādina, ka 2016.gadā vasarā tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi saistībā ar jauno algu modeli.
Finanšu aprēķini par pedagogu algām nepieciešamajiem līdzekļiem tika veikti, pamatojoties uz skolēnu skaitu 2015.gada 1.septembrī, ņemot vērā arī pašvaldību prognozes, kas izrādījās optimistiskākas nekā reālā situācija. IZM norāda, ka, piemēram, Rīgas pašvaldība plānoja skolēnu skaita pieaugumu par 3000, bet reāli skolēnu skaits palielinājās par 1000 bērniem.
Vienlaikus notika arī smagas diskusijas ar sociālajiem partneriem un pašvaldībām, jo sākotnēji bija plānots, ka pirmskolu pedagogiem atalgojums par likmi būs 680 eiro, taču, pašvaldībām iebilstot pret tik strauju kāpumu, valdības sēdes laikā tika nolemts iekļaut pārejas periodu līdz 2017.gada 1.septembrim, nosakot pirmskolu pedagogu atalgojuma likmi 620 eiro.
Tāpēc, veicot pārrēķinus un sadalot finansējumu pēc reālā bērnu skaita pašvaldībās 2016.gada 1.septembrī, un pieņemot lēmumu pirmskolu pedagogu atalgojuma likmi noteikt nevis 680 eiro, bet 620 eiro apmērā, no sākotnēji aprēķinātajiem un apstiprinātajiem deviņiem miljoniem eiro šā gada četriem mēnešiem netika sadalīti 1,7 miljoni eiro.
IZM apliecina, ka šī summa netiks izmantota citiem mērķiem, bet paliks izglītības sistēmā - to plānots sadalīt pašvaldībām kompensējošu pasākumu īstenošanai saistībā ar pedagogu algu reformas ieviešanu. Šis lēmums tiks pieņemts sadarbībā ar Finanšu ministriju.