Pa valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) infrastruktūru pārvadāto kravu apjoms septembrī sasniedzis 3,66 miljonus tonnu, par 7,5% pārsniedzot šī gada augusta rādītājus.
«Kopumā pārvadājumu apjoma dinamika mainās pozitīvā virzienā - salīdzinot ar augusta rādītājiem, palielinājies pārvadāto naftas produktu, melno metālu, ķīmisko, kā arī citu kravu apjoms. Tomēr mēs turpinām ļoti aktīvi strādāt ar mūsu klientiem, lai nākamajos mēnešos vēl uzlabotu šo kravu dinamiku salīdzinājumā ar pagājušā gada rādītājiem,» saka LDz prezidents Edvīns Bērziņš.
Šogad deviņos mēnešos kopā pārvadātie 34,26 miljoni tonnu kravu veido 80,4% no pērn šajā periodā pārvadātā apjoma. Septembra pieaugums pret augustu ir novietojis kravu sarukumu zem psiholoģiski jūtīgās -20% robežlīnijas. Vēl citiem vārdiem sakot, septembris pārliecina par to, ka sarukums pārgājis svārstībās.
Kā jau vienmēr, apgrozījumu ar 30 miljoniem tonnu balstījusi kravu kustība virzienā no Latvijas robežām uz eksporta ostām. Pretējā virzienā vilktas kravas 1,86 miljonu tonnu apjomā. Iekšzemes pārvadājumos šā gada laikā fiksēti 1,14 miljoni tonnu kravu. Kravu nomenklatūrā pirmajā vietā palikuši naftas produkti ar 12,9 miljoniem tonnu pēc sarukuma gandrīz par ceturto daļu, t.i., straujāk par kopējo sarukumu. Praktiski tas pats sakāms par otrajā vietā ar 10,46 miljoniem tonnu palikušajām akmeņoglēm. Minerālmēslu pārkraušana palikusi praktiski pērnā gada līmenī, bet kravu kopapjoma kritumu mīkstinājusi tikai tagad pārvadājumu nomenklatūrā ienākusī dzelzsrūda un tāpat arī cukurs, graudi un milti.