LIZDA lūgs sākt dienesta pārbaudi IZM saistībā ar pedagogu atalgojumu

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) lūgs Ministru prezidentu Māri Kučinski (ZZS) sākt dienesta pārbaudi Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) saistībā ar mērķdotācijas sadalījumu pedagogu darba samaksai, aģentūru LETA informēja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Ņemot vērā, ka no atalgojuma kāpināšanai rezervētajiem deviņiem miljoniem eiro bija palicis pāri neizmantots finansējums, ko IZM plānoja novirzīt internātskolu uzturēšanai, arodbiedrībai patlaban nav skaidrs, kur palikusi "ietaupītā" nauda, kas pēc valdības lēmuma netika pārdalīta uzturēšanas izmaksām.

Vanaga pauda, ka dienesta izmeklēšana būtu jāīsteno, lai saprastu, vai saistībā ar minēto pret kādu no IZM darbiniekiem nebūtu jāierosina disciplinārlieta.

"Uzskatām, ka IZM rīkojas nekorekti, rezervēto mērķdotāciju nesadalot atbilstoši sākotnēji paredzētajam mērķim. Mūsu rūpe ir, lai pāri palikusī nauda, kas ir aptuveni 1,6 miljoni eiro, paliktu nozarē, jo zinām, ka uz šo naudu varētu pretendēt arī citas nozares," teica Vanaga.

LIZDA bija sazinājusies ar Finanšu ministriju saistībā ar jautājumu, kam pašlaik paredzēta pāri palikusī nauda, tomēr arodbiedrība joprojām nav guvusi atbildi. Vanaga skaidroja, ka arodbiedrība vēlas neatkarīgu izmeklēšanu saistībā ar notikušo.

Kā ziņots, pirmdien IZM pārskaitīja 49,98 miljonu eiro mērķdotāciju pašvaldībām pedagogu darba samaksai par septembri un oktobri. Kopējais finansējums vispārējās izglītības iestādēm 2016.gada septembrim-decembrim ir pieaudzis par 5,7%, skaidroja ministrijā.

Ministrijā norādīja, ka lielākajā daļā pašvaldību mērķdotācijas apmērs pedagogu darba samaksai ir palielinājies. Mērķdotācijas apmēru katrai pašvaldībai ietekmē vairāku faktoru kopums, tostarp skolēnu skaita izmaiņas, kur kopējā vairāku gadu tendence liecina par to, ka, izņemot Pierīgas reģionus, skolēnu skaits būtiski samazinās. Mērķdotācijas apjomu ietekmē arī izmaiņas noteiktajā skolotāju/skolēnu proporcijā, kuras mērķis ir risināt taisnīgu finansējuma sadali, tuvinot to reālajai situācijai, ko ietekmē demogrāfijas un migrācijas procesi.

Šā gada četriem mēnešiem par 18,5% pieaudzis finansējums piecgadīgo un sešgadīgo bērnu pedagogu darba samaksai, jo ir palielināts apmaksāto stundu skaits un noteikta atbalsta personāla apmaksa.

Mērķdotācijas aprēķinu šā gada četriem mēnešiem IZM veikusi, pamatojoties uz pašvaldību ievadīto un apstiprināto informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā - skolēnu skaitu izglītības pakāpē attiecīgajā teritorijā un izglītības iestādē īstenotajām mācību programmām 2016.gada 1.septembrī. Mērķdotācijas sadalījums atlikušajam mācību gadam tiks apstiprināts kopā ar 2017.gada valsts budžeta likumu.

Svarīgākais