VP izvērtēs automašīnu nomas konkursa likumību

© Vladislavs Proškins/ f64 photo agency

Valsts policija (VP) ir pieprasījusi ražotājam sniegt informāciju par piegādāto automašīnu atbilstību konkursa prasībām, bet paralēli tam policija veiks dienesta pārbaudi, lai izvērtētu, vai konkurss par automašīnu nomu noticis saskaņā ar iepirkumu normām, aģentūrai LETA pastāstīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V).

Viņš šodien, tiekoties ar VP priekšnieku Intu Ķuzi, apspriedis tālāko rīcību, ņemot vērā informāciju, ka uzņēmējs, iespējams, piegādājis spēkratus ar "EURO 5", nevis "EURO 6" motoru, kā tas bija paredzēts konkursa prasībās.

Kozlovskis pastāstīja, ka VP ir nosūtījusi pieprasījumu automašīnu "Citroen" ražotājam ar konkrētu automašīnu šasiju numuriem, lai pārliecinātos, ka dzinēji atbilst "EURO 6" prasībām. Iepriekš piegādātājs pilnsabiedrība "A26" bija iesniedzis policijai ražotāja apliecinājumu, ka piegādājamās automašīnas atbildīs "EURO 6" prasībām - tātad auto ir ar samazinātu izmešu daudzumu. Konkrētajām "Citroen" markas automašīnām bija "Peugeot" dzinēji.

Skaidrojums arī pieprasīts Ceļu satiksmes drošības direkcijai, jo automašīnu reģistrācijā uzrādīti "EURO 5" dzinēji.

Tagad galvenais ir noskaidrot, vai ražotāja apliecinājums ir patiess, un to, vai šie dzinēji atbilst "EURO 6" prasībām. Ja ražotāji atbildēs, ka piegādātāja sniegtais apliecinājums ir nepatiess un ražotājs nemaz tādu nav sniedzis, esot pamats sākt kriminālprocesu. Tādā gadījumā objektīvu iemeslu dēļ lieta būtu jāizmeklē citai iestādei, piemēram, Iekšējās drošības birojam, norādīja ministrs, kurš cer, ka ražotājs skaidrojumu atsūtīs jau šonedēļ.

Paralēli VP tiks veikta arī dienesta pārbaude, lai izvērtētu, vai konkurss par automašīnu nomu noticis saskaņā ar iepirkumu normām, un to, vai šajā gadījumā nav saskatāmi pārkāpumi no policijas amatpersonu puses.

"Ja auto dzinēji neatbilst prasībām, viens no risinājumiem būs prasīt piegādātajam automašīnas nomainīt uz atbilstošām automašīnām, kurām ir "EURO 6" dzinēja prasības," uzsvēra Kozlovskis.

Jau ziņots, ka līdz šim lielākajā automobiļu iepirkumā VP konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība "A26" nodevusi pavisam citas, līgumam neatbilstošas mašīnas. Turklāt pastāv aizdomas, ka uzņēmējs krāpies un policiju maldinājis ar dokumentiem. Tomēr "šmaukšanos" varēja atklāt krietni laicīgāk, ja policija nebūtu bijusi tik pielaidīga pret konkrēto komersantu, svētdien ziņoja TV3 raidījums "Nekā personīga".

Policija tika pie 755 jauniem transportlīdzekļiem un par nomu turpmākos piecus gadus maksās 22 miljonus eiro. Jaunus spēkratus aizturēto pārvietošanai vajadzēja arī Speciālo uzdevumu bataljonam. Policija prasīja furgonus ar jaunās paaudzes motoru "EURO 6".

Auto ar samazinātu izmešu daudzumu nav vienkārši iegriba, to prasa Eiropas komisijas regulas par vides saudzēšanu. Šī konkursa prasība atturēja daudzus auto dīlerus piedalīties šajā valsts policijas iepirkuma daļā. Transportlīdzekļus vajadzēja piegādāt jau gada vidū, bet rūpnīcas nesolīja, ka automašīnas ar jaunās paaudzes motoru laikus saražos un atsūtīs uz Latviju.

Kā norāda raidījums, to nevarēja arī pilnsabiedrība "A26", tomēr tā konkursā piedalījās un solīja, ka policijai būs furgoni, kuru dzinēji atbildīs prasītajam, un uzvarēja. Tika noslēgts līgums, ka mēnesī policija par vienas mašīnas nomu maksās 800 eiro, bet par visiem "Citroen" furgoniem piecos gados - vairāk nekā 806 820 eiro.

17 "Citroen Jumpy" automašīnas Latvijā nonākušas gada vidū. Tās vajadzēja aprīkot policijas vajadzībām. Uzņēmējs to arī izdarījis, lai gan zinājis, ka automašīnas neatbilst līgumam, jo ir ar "EURO 5" nevis "EURO 6" motoru.

Neskatoties uz neatbilstību, policija "Citroen" automobiļus ir pieņēmusi septembra sākumā un apgalvo, ka neatbilstību nav pamanījusi. "Šmaukšanās nāca gaismā, kad "Citroen" transportlīdzekļus policija ierakstīja grāmatvedībā. Tad arī policija saprata, ka automašīnas nav vis ar jaunās paaudzes motoru, bet gan atbilst zemākam - "EURO 5" standartam," vēstīja "Nekā personīga".

Kā liecina "Firmas.lv" informācija pilnsabiedrība "A26" pērnā gada decembrī dibināja SIA "Auto Īle un Herbst", SIA "Ad Rem auto", SIA "Auto 26". Visi uzņēmumi saistīti ar uzņēmēju Māri Īli.

Latvijā

Šogad ir pārsteidzoši daudz baktērijas - mikoplazmas ierosinātu infekciju un slimību, un dažkārt pacienti nonāk arī intensīvajā terapijā, intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" sacīja Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas infektoloģe, profesore Ludmila Vīksna.

Svarīgākais