Līdz šim lielākajā automobiļu iepirkumā Valsts policijai atklājusies neglīta šmaukšanās. Pilnsabiedrība “A26” uzvarējusi konkursā par operatīvo transportu ar jaunās paaudzes motoru.Tomēr nodotas policijai pavisam citas, līgumam neatbilstošas mašīnas, vēsta raidījums "Nekā personīga"
Ir aizdomas, ka uzņēmējs krāpies un policiju maldinājis ar viltotiem dokumentiem. Tomēr šmaukšanos varēja atklāt krietni laicīgāk, ja policija nebūtu bijusi tik pielaidīga pret konkrēto komersantu.
Uzreiz pēc Jāņiem iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis un valsts galvenais policists Ints Ķuzis sabiedrībai lepni izrādīja daļu no jaunajām policijas automašīnām. Tas līdz šim ir vērienīgākais auto iepirkums. Policija tika pie 755 jauniem transportlīdzekļiem un par nomu turpmākos piecus gadus maksās 22 miljonus eiro. Jaunus spēkratus aizturēto pārvietošanai vajadzēja arī Speciālo uzdevumu bataljonam. Policija prasīja furgonus ar jaunās paaudzes motoru EURO 6.
Auto ar samazinātu izmešu daudzumu nav vienkārši iegriba, to prasa Eiropas komisijas regulas par vides saudzēšanu. Šī konkursa prasība atturēja daudzus auto dīlerus piedalīties šajā valsts policijas iepirkuma daļā. Transportlīdzekļus vajadzēja piegādāt jau gada vidū, bet rūpnīcas nesolīja, ka automašīnas ar jaunās paaudzes motoru laikus saražos un atsūtīs uz Latviju.
ANDIS ARAKS (SIA „Amserv Krasta“ valdes priekšsēdētājs):
Mēs konkrētajā grupā A16 nestartējām, jo nebija atbilstošam izmešu daudzumam automobilis, ko piedāvāt. Tajā brīdī tieši mainījās modeļi, mēs nevarējām nodrošināt to EURO 6 , nezinot ne komplektācijas, ne cenas.
To nevarēja arī pilnsabiedrība „A26“ , tomēr tā konkursā piedalījās un solīja, ka policijai būs furgoni ,kuru dzinēji atbildīs prasītajam un vinnēja. Un slēdza līgumu, ka mēnesī policija par vienas mašīnas nomu maksās 800 eiro, bet par visiem Citroen furgoniem piecos gados vairāk nekā 806 820 tūkstošus.
17 Citroen Jumpy automašīnas Latvijā nonāca gada vidū. Tās vajadzēja aprīkot policijas vajadzībām .Uzņēmējs to arī darīja, lai gan zināja, pašas mašīnas neatbilst līgumam., jo ir ar EURO 5 nevis EURO 6 motoru.
Neskatoties uz neatbilstību, policija Citroen automobiļus ir pieņēmusi. Par ko liecina automobiļu atrašanās policijas stāvvlaukumā Vestienas ielā. Policija automašīnas pieņēma septembra sākumā un apgalvo, ka neatbilstību nav pamanījusi. Šmaukšanās nāca gaismā, kad Citroen transportlīdzekļus policija ierakstīja grāmatvedībā. Tad arī policija saprata, ka automašīnas nav vis ar jaunās paaudzes motoru, bet gan atbilst zemākam EURO 5 standartam.
Nekā personīga gan pārliecinājās, ka atklāt maldināšanu policijai būtu prasījis ne vairāk kā 5 minūtes. Visiem pieejamā mājas lapā auto DNA daži klikšķi aizved līdz informācijai, gan to,kur auto ražots , gan ,to,ka auto motors atbilst „EURO 5“ emisijas standartiem.
Valsts policija prasīs, lai “A26” izpilda līgumu. Tas nozīmē, ka uzņēmējam būs mašīnas jāmaina. Policija plāno, ka tas jāizdara līdz nākamā gada sākumam.
Ja auto netiks nomainīti uz līgumam atbilstošiem spēkratiem, Valsts policija sola tiesāties. Policija ir pieprasījusi skaidrojumu no pilnsabiedrības “A26” , CSDD , kā arī sagatavojusi pieprasījumu ražotājam par vasarā viņu it kā sūtītā sertifikāta izcelsmi. Ja pierādīsies, ka valsts policijai sniegts viltots apliecinājums, tā rosinās kriminālprocesu un vainīgos saukts pie atbildības.
Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis plāno šo jautājumu ar Valsts policijas šefu Intu Ķuzi pārrunāt rīt, kad viņš atgriezīsies no atvaļinājuma.