Skolēnu skaits sarūk, pedagogu pieaug

© F64

Pēdējo desmit gadu laikā skolēnu skaits Latvijā kopumā sarucis par 23%, savukārt pedagogu skaits joprojām turpina pieaugt.

Kā šodien pastāstīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Izglītības departamenta direktore Evija Papule, jau vairākus gadus IZM prot ne tikai noskaidrot, cik bērnu mācās skolās, bet arī skatās, kāda varētu būt bērnu skaita dinamikas prognoze.

Papule atzina, ka skaitļi rāda - desmit gadu laikā skolēnu skaits valstī ir samazinājies par 23%, turklāt turpmākajos piecos septiņos gados bērnu skaita pieaugums arī nav gaidāms.

"Saprotam, ka attiecīgi raugāmies arī uz skolu tīkla veidošanu, kur runājam arī par koncentrētākām vidusskolām ar lielāku bērnu skaitu," sacīja Papule.

IZM pārstāve atzina, ka pēdējos gados notikušas arī nozīmīgas izmaiņas skolu tīklā, tomēr izmaiņas notiek lēnāk, nekā mainās izglītojamo skaits.

Ņemot vērā, ka Latvijā ir viena vidusskola, kur kopumā mācās mazāk par 50 skolēniem, kā arī ir citas skolas, kur vidusskolas posmā mācās mazs skolēnu skaits, Papule norādīja, ka te ir jautājums, kādā veidā tiek organizēts mācību process, kā arī - vai izglītojamie var apgūt kvalitatīvu izglītību.

Neskatoties uz to, ka samazinās gan skolēnu, gan arī izglītības iestāžu skaits, pedagogu skaits pieaug, atzina Papule.

Viņa pauda, ka pēdējo sešu gadu laikā pedagogu skaits ik gadu pieaudzis. Konkrēts pedagogu skaits šajā mācību gadā būs zināms nedaudz vēlāk, kad tiks sarēķinātas mērķdotācijas. Tomēr viņa sacīja, ka šī situācija rada jautājumus, kuru risināšanā arvien vairāk jāiesaistās gan pašām izglītības iestādēm, gan arī pašvaldībām.

Latvijā

“Polija un Latvija apzinās, ka Eiropai ir jāstrādā pie konkurētspējas veicināšanas, inovācijām un birokrātijas mazināšanas un nākamo pusgadu šiem jautājumiem pievērsīs pastiprinātu uzmanību. Mēs varam strādāt kopā un pastiprināt jau līdz šim veiksmīgo sadarbību,” par secinājumiem pēc divu dienu vizītes Polijā norāda ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Polija nākamos sešus mēnešus būs prezidējošā valsts ES Padomē.

Svarīgākais