Valsts a/s Latvijas dzelzceļš sācis sociālo kampaņu, brīdinot bērnus un jauniešus neriskēt dzelzceļa tuvumā.
Kampaņa ir gatavota daudz ilgāk un nopietnāk, nekā laikā kopš traģiskā gadījuma 16. septembrī Pļaviņās, kur vilciens nāvējoši traumējis 11 gadus vecu zēnu. LDz pat pasūtījis pētījumu un noskaidrojis, ka 34% bērnu un jauniešu, kuri ikdienā klausās mūziku austiņās, tuvojoties dzelzceļa sliedēm, izņem tās, 15% pagriež mūziku klusāk, savukārt absolūtais vairākums - 71% - tikai apstājas, lai pārliecinātos, ka netuvojas vilciens, taču turpina ierasto ceļu ar skaļu mūziku fonā.
«Moderno tehnoloģiju sniegtās plašās iespējas vienlaikus ietver arī atbildīgu to lietošanu. Mūzikas klausīšanās austiņās, izklaides viedtālrunī un citas aizraujošās lietas novērš uzmanību no dzīves ārpus virtuālās vides. Tās mazina spēju uztvert apkārt notiekošo un arī novērtēt iespējamos riskus, kas ir kritiski tādās paaugstinātas bīstamības zonās kā dzelzceļš,» atzīst LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš. Kampaņas veidotājiem nākas šādas sakarības akceptēt un kampaņā iekļaut Arstarulsmirus un Edavārdi kompozīciju Forša dziesma ar vēstījumu - būt šeit un tagad, apzināties ikvienu soli un ik mirkli. Dziesmas videoklips un bezmaksas lejupielāde dota adresē www.dzirdiredzidzivo.lv.