Pasažieri pozitīvi vērtē pasažieru staciju modernizāciju Jūrmalas un Jelgavas līnijās

© Ekrānšāviņš

Absolūtais vairākums pasažieru ir apmierināti ar “Latvijas dzelzceļa” īstenoto peronu modernizācijas projektu Jūrmalas un Jelgavas dzelzceļa līnijās, liecina uzņēmuma “Latvijas Fakti” veiktā aptauja.

Noslēdzoties vērienīgajam dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektam, “Latvijas Fakti” veica pētījumu tiešās intervijās stacijās, pieturvietās, uz peroniem aptaujājot vairākus simtus pasažieru, kuri izmanto vilcienu satiksmi vismaz trīs reizes nedēļā.

Uz jautājumu “kā jūs vērtējat veiktos stacijas/pieturas punkta modernizācijas darbus kopumā” 93% respondentu atbildēja pozitīvi un drīzāk pozitīvi (67% pozitīvi, 26% drīzāk pozitīvi), tikai 2% - negatīvi, 4% - drīzāk negatīvi, bet 2%- nezinu, nav atbildes.

Uz jautājumu “kādus uzlabojumus pasažieru ērtībām Jūs stacijā esat pamanījis” spontānās minētās atbildes bija sekojošas - paaugstināti peroni (77%), nojumes modernizācija/rekonstrukcija (42%), uzstādīti jauni soliņi (41%), uzstādīta jauna pasažieru informēšanas sistēma/tablo (39%), labiekārtota stacijas teritorija (32%).

Slokas, Pumpuru, Olaines, Jelgavas, Imantas, Cukurfabrikas un Asaru stacijās pozitīvs vērtējums sasniedz 100%, Babītē - 97%, Bulduros - 96%, Dzintaros- 93%, Majoros - 93%, Mellužos - 92%, Zolitūdē - 91%, Dubultos - 81%, Vaivaros - 79% un Lielupē - 63%.

Aptaujas tika veiktas visās 16 stacijās un pieturas punktos, kuros īstenots projekts „Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” stacijās Asari, Babīte, Bulduri, Cukurfabrika, Dubulti, Dzintari, Imanta, Jelgava, Lielupe, Majori, Melluži, Olaine, Pumpuri, Sloka, Vaivari, Zolitūde.

Pasažieru infrastruktūras modernizācijas ietvaros “Latvijas dzelzceļš” 16 Jūrmalas un Jelgavas virzienu stacijās un pieturas punktos izbūvēja paaugstinātās platformas, sakārtoja komunikāciju sistēmas, ierīkoja LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas, platformas aprīkoja ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, uzstādīja informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēja drošības „labirintus”, margas, izveidoja uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās tika sakārtoti laukumi, gājēju celiņi, pārejas, bet staciju ēkām veikti atjaunošanas vai pārbūves darbi, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.

Infrastruktūras modernizācija nodrošina ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem. Visās stacijās uzstādīta videonovērošana un ierīkota moderna pasažieru apziņošanas sistēma.

Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība „RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE”. Pasažieru apziņošanas sistēmu un videonovērošanu ierīkoja SIA „Komerccentrs Dati grupa” Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija pilnā apmērā tiek finansēta no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Latvijā

Latvijā par 4% pieauguši izdevumi sociālajai aizsardzībai, 2023. gadā jau sasniedzot septiņus miljardus eiro. Tajā pašā laikā lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nevar atļauties nodrošināt vismaz vienu no 13 pamatnepieciešamībām, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) provizoriskie dati.

Svarīgākais