Vīrieši Latvijā kļuvuši atvērtāki sevis kopšanai

© Vladislavs Proškins, F64 Photo Agency

Pēdējo dažu gadu laikā vīrieši Latvijā ir kļuvuši atvērtāki sevis kopšanai, nekā tas bijis vēl pirms pāris gadiem, aģentūrai LETA stāsta vīriešu frizētavu un salonu "Rīgas bārddzinis" un "Lumberjack Barbershop" pārstāvji.

"Rīgas bārddziņa" pārstāvis Rūdolfs Spots uzsver, ka Latvijas vīrieši vairs nav tik kūtri kā pirms diviem vai trīs gadiem. Lai arī viņi ir atvērtāki sevis kopšanai, tomēr saglabā mēreni konservatīvu izvēli bārdas griezumos.

Spots arī atklāj, ka dati liecina par to, ka vīrieši bārdas kopšanu sāk uztvert kā ikdienišķu nepieciešamību un normālu lietu, kā vēl pirms dažiem gadiem nebija.

Salonā "Lumberjack Barbershop" prognozē, ka dažu gadu laikā kopta bārda kļūs par klasiku. "Dažu gadu laikā kopta bārda un bārdas kontūra ieies klasikā, kā tas bija ar ūsām, ko kungi nēsāja pirms 40 gadiem un nēsā vēl šodien."

"Lumberjack Barbershop" pārstāvji arī atzīmē, ka liela daļa šī salona klientu ir vīrieši ap 30 gadiem, arī kungi cienījamā vecumā. Vidēji klienti bārdu nāk kopt divas reizes mēnesī. Tāpat, palielinoties pastāvīgo klientu lokam, arvien vairāk salonā viesojas topošie vīri, kāzu viesi vai vīrieši pirms iziešanas sabiedrībā.

Salons "Rīgas bārddzinis" atrodas Rīgā, "Berga bazārā", tas atklāts pirms gada. Salonu pārvalda SIA "R Spots", kas pērn apgrozīja 127 402 un cieta 11 653 eiro lielus zaudējumus. "R Spots" dibināts 2012.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 20 001 eiro. SIA "R Spots" vienīgais īpašnieks ir Spots.

Bet "Lumberjack Barbershop" pārvalda SIA "Male Grooming", kas dibināta 2015.gada 20.maijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2800 eiro. SIA "Male Grooming" vienīgais īpašnieks ir Konstantīns Samsonovs. Uzņēmums "Male Grooming" patlaban pārvalda divus salonus "Lumberjack Barbershop", no kuriem viens atrodas Vecrīgā, bet otrs - Dzirnavu ielā, Rīgā.

Svarīgākais