Kampaņas "Dzīvības josta" laikā CSDD mudina piesprādzēties ne vien vieglo automašīnu pasažierus, bet arī tos, kuri pārvietojas ar autobusu.
Nav noslēpums, ka drošības jostas jālieto un jāpiesprādzējas arī starppilsētu autobusos. Taču izrādās, ka šis fakts joprojām raisa izbrīnu lielai daļai pasažieru, kuri ar autobusu dodas uz kādu no Latvijas pilsētām, secināts CSDD kampaņas "Dzīvības josta" ietvaros veiktajā eksperimentā. Kā apliecina slēptās kameras video, drošības jostas nejauši izvēlētā autobusā nebija lietojis neviens pasažieris. Savukārt pēc atraktīvas CSDD instruktāžas, ko par pārsteigumu pasažieriem veica stjuarte, atgādinot, kur atrodas drošības jostas, kā tās lietot un cik tas ir būtiski dzīvībai, piesprādzējās un droši ceļu turpināja pilnīgi visi autobusā sēdošie.
Ja drošības jostu lietošana automašīnās jau kļuvusi par ieradumu, tad starppilsētu autobusos vērojama gluži cita situācija. Visiem autobusiem, kas ražoti pēc 2006. gada, ir jābūt aprīkotiem ar drošības jostām, taču tās izmanto vien retais pasažieris. "Cilvēki diemžēl ir pieraduši, ka, pārvietojoties pilsētu sabiedriskajā transportā, nav jāpiesprādzējas, turklāt savulaik arī starppilsētu autobusi nebija aprīkoti ar drošības jostām. Iespējams, tieši tāpēc liela daļa pasažieru joprojām uzskata, ka ar autobusu dodoties, piemēram, no Rīgas uz Liepāju, nav nepieciešams piesprādzēties, lai gan šobrīd visi mūsu autobusi ir aprīkoti ar drošības jostām un autobusos izvietota informācija par nepieciešamību tās lietot. Tomēr jāatceras, ka atšķirībā no pilsētu sabiedriskā transporta, starppilsētu autobusi ārpus apdzīvotām vietām var braukt ar ātrumu līdz pat 90 kilometriem stundā, kas sadursmes brīdī nepiesprādzētam cilvēkam var būt nāvējošs. Pasažieriem pastāvīgi ir jāatgādina par drošības pasākumiem uz ceļa, tāpēc visos uzņēmuma autobusu reisos demonstrēsim CSDD instruktāžu, tā mudinot pasažierus rūpēties par savu drošību un piesprādzēties," norāda AS "Nordeka" Transporta daļas vadītājs Oļegs Pugačovs.