Piecos gados Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) organizētajā pasākumā "Tehniskās apskates nakts" pārbaudīti 6458 automobiļi. Šogad auto bezmaksas diagnostika tika veikta Gulbenē, Talsos, Daugavpilī un Rīgā.
Pasākuma kopīgie secinājumi:
• uz pārbaudēm tiek vesti auto, kuru vecums svārstās no 2 līdz 40 gadiem, bet vidējais pārbaudīto transportlīdzekļu vecums ir 16 gadi;
• šādu transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis nav spīdošs; apmēram 80% gadījumos auto tiek atklāti būtiski defekti;
• visbiežāk problēmas tiek konstatētas automobiļu bremžu sistēmā, balstiekārtā, gaismas ierīču darbībā un riepu stāvoklī, kas būtiski apdraud satiksmes drošību; katrā pasākumā atklātas tādas būtiskas problēmas kā pārsprāgušas bremžu šļūtenes vai caurules, bīstama degvielas noplūde u.t.m.l.;
• auto īpašnieki uzticas CSDD inspektoriem, kā rezultātā auto pārbaude tiek uztverta kā konstruktīva konsultācija.
Pasākums "Tehniskās apskates nakts" notiek piekto gadu pēc kārtas. Autovadītāju lielā atsaucība (pieraksts e-pakalpojumos tiek aizpildīts nepilnas dienas laikā) pierāda, ka šis pasākums ir novērtēts un vajadzīgs. "Šogad nodaļās ārpus Rīgas bezmaksas auto diagnostiku varēja veikt pēc iepriekšēja pieraksta," stāsta CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš. "Šādi mēs rūpējamies par saviem klientiem, jo viņiem vairs nav ilgi jānīkst rindā pie tehniskās apskates stacijas. Pierakstoties bezmaksas pakalpojumam CSDD e-pakalpojumos (e.csdd.lv), autovadītājs skaidri zina, kurā stundā viņam tiks sniegts pakalpojums. Šādu kārtību plānojam turpināt arī nākamgad, jo klienti varēja prognozēt savu patērēto laiku un saņemt kvalitatīvu pakalpojumu, kas ir viens no CSDD galvenajiem mērķiem, sniedzot ikvienu pakalpojumu."
Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa jomā Latvija krietni atpaliek no vadošajām Eiropas valstīm. Latvijas autoparka vidējais vecums ir ap 13 gadiem, tas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā, kur vecums ir 6-8 gadi. Latvijā katra otrā automašīna tehniskajā apskatē ir ar būtiskiem bojājumiem, kas norāda, ka ikdienā par auto tehnisko stāvokli būtu vairāk jārūpējas. Joprojām tehniskajā apskatē tiek atklāti satiksmes drošībai pilnībā nepieņemami fakti, piemēram, ik dienu katrā otrajā tehniskās apskates stacijā kādam automobilim atsaka darboties bremžu sistēma.