Kampaņas "Dzīvības josta" laikā CSDD ar slēptās kameras palīdzību fiksējusi taksometra pasažieru paradumus. Eksperiments atklāj, ka taksometra pasažieri aizmugures sēdeklī piesprādzējas vēl retāk nekā privātajos automobiļos. Lai mudinātu cilvēkus rūpēties par savu drošību, eksperimenta laikā taksometru apstādināja stjuarte un, gluži kā lidmašīnā, veic drošības instruktāžu, kas ikvienā pasažierī izraisīja smaidu, pozitīvas emocijas kā rezultātā visi piesprādzējās.
Faktu, ka pasažieri aizmugures sēdeklī bez šoferīša aicinājuma piesprādzējas ļoti reti, apliecina arī taksometru vadītāju novērojumi. Biežāk drošības pasākumus ievēro cilvēki, kuri sēžas blakussēdētāja krēslā, bet aizmugurē sēdošie jostu lieto reti vai pēc uzaicinājuma. Vēl taksometru firmas norāda, ka klienti salīdzinoši reti brīdina operatoru, ka pasažieru vidū būs bērns. Līdz ar to netiek izmantots taksometru kompāniju piedāvātais pakalpojums - droši, auto sēdeklīšos pārvadāt mazos klientus.
Īpaši svarīgi ir piesprādzēties aizmugures sēdeklī, jo sadursmes brīdī inerces dēļ smaguma spēks pieaug pat 60 reizes. Piemēram, cilvēks frontālās sadursmes negadījumā pārvēršas par milzīgu ziloni un spēks, ar kādu tas lidos virsū priekšā sēdošajiem, var sasniegt pat vairākas tonnas.
"Dzīvības josta" slēptās kameras eksperiments notika pie lidostas "Rīga" un tā dalībnieki ir nejauši izvēlēti taksometra pasažieri. No visiem eksperimenta dalībniekiem vien 5% bija piesprādzējušies pirms instruktāžas, taču pēc stjuartes aicinājuma, drošības jostas lietoja pilnīgi visi. Pasažieru pienākums ir lietot drošības jostas bez atgādinājuma visos transportlīdzekļos, tostarp arī taksometros. Taču CSDD ar šo video aicina arī visus taksometru vadītājus atgādināt cilvēkiem par drošības pasākumiem un, pirms doties pa klienta izvēlēto maršrutu, mudināt tos piesprādzēties.
Kampaņa "Dzīvības josta" tiek rīkota sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību ERGO un Baltic Taxi, daļēji tā tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.