Konkurence degvielas mazumtirdzniecībā Latvijā joprojām ir ļoti asa, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) vadītājs Mārtiņš Stirāns.
Viņš norādīja, ka patērētāju Latvijā turpina kļūt mazāk, savukārt degvielas uzpildes staciju (DUS) skaits nesamazinās. Lielākie degvielas mazumtirgotāji savu DUS tīklu paplašina, pārpērkot stacijas no mazākiem tirgotājiem, kuri tirgu pamet, tādējādi kopumā konkurence nozarē ir ļoti asa.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka rentabilitātes rādītāji nozarē ir ļoti zemi, salīdzinot ar citām jomām, tādējādi veiksmīgākā situācijā ir tie komersanti, kuri strādā ar lielu apgrozījumu. Tas savukārt var atturēt no jaunu tirgotāju ienākšanas nozarē un veicināt pašreizējo aiziešanu.
Pēc Stirāna teiktā, gan iepriekšminēto apstākļu, gan blīvā DUS pārklājuma Latvijā dēļ jaunu komersantu ienākšana tirgū ir sarežģīta. Tas pamatā var notikt, nopērkot kāda cita komersanta biznesu un ar franšīzes līguma palīdzību, lai nodrošinātu zīmola pazīstamību, kā tas notika "Shell" gadījumā.
LDTA ir sabiedriska organizācija, kas Latvijā apvieno juridiskas un fiziskas personas, lai veicinātu degvielas un citu naftas produktu tirdzniecības attīstību, kā arī veiktu citu statūtos minētu kopīgo darbību.