Sliedes ved uz varas centriem

© Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

Savā ikgadējā konferencē Globālās transporta kustības vīzija. Nākotnes izaicinājumi valsts uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) šogad apņemas īpaši akcentēt to, kā «pasaulē mainās ekonomiskās varas centri, kas ietekmē valstu un reģionu izaugsmi».

LDz jau var informēt par referentiem un tēmām, kādas tiks izskatītas šogad 14. septembrī Rīgā notiekošajā konferencē Globālās transporta kustības vīzija. Nākotnes izaicinājumi. Šāda konference tiek rīkota kopš 2014. gada gandrīz vienā un tajā pašā laikā septembra vidū.

Atbilstoši LDz svaram Latvijas tautsaimniecībā konferences atklāšanu uzņēmušies Latvijas Republikas Ministru prezidents Māris Kučinskis un satiksmes ministrs Uldis Augulis. Par pasākuma intelektuālajām zvaigznēm LDz piesaka finanšu un investīciju tirgu analītiķi Viljamu Dž. Bernsteinu un futurologu Īani Pīrsonu. Latvijas skatpunktu uz to, kā pēdējos gados mainījies un turpina mainīties ekonomisko centru spēku samērs pasaulē, pārvirzoties no ASV un Rietumeiropas uz Ķīnu, un kā tas ietekmē Latvijas izredzes globālajā tirgū, konferences dalībniekiem izstāstīt apņēmies Latvijas Transporta attīstības un izglītības asociācijas prezidents, Apvienotā OECD/Starptautiskā transporta foruma Transporta izpētes centra komitejas loceklis Dr. habil. sc. ing. Igors Kabaškins.

Šim gadam aktuāla tēma ir 155 gadi, kopš Latvijā, kad tagadējās Latvijas vēl nebija, 1861. gada 12. septembrī tika atklāta dzelzceļa līnija starp divām Krievijas impērijas pilsētām - Vidzemes guberņas centru Rīgu un toreizējās Vitebskas guberņas lielāko pilsētu Dinaburgu. «Šī pusotra gadsimta laikā dzelzceļš ir veicinājis progresu un ļāvis uzplaukt pilsētām, reģioniem un valsts tautsaimniecībai,» atzīmē LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.



Svarīgākais