Tehniskas ķibeles piemeklē modernizēto dīzeļvilcienu

© F64

Šodien Līvānos īslaicīgi bija sabojājies viens no šogad modernizētajiem uzņēmuma "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcieniem, aģentūrai LETA apliecināja PV Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers.

Pretī tehniskās problēmas piedzīvojušajam vilcienam tika nosūtīts cits vilciens, kurā pārsēdināti pasažieri, kas vēlāk nogādāti galamērķī - Rīgā.

Ālers pagaidām nezināja, kādas tieši problēmas piemeklējušas vilcienu, vien norādīja, ka problēmas uz vietas novērstas un pašlaik vilciens savā gaitā dodas uz Rīgu, kur tiks veikta rūpīgāka notikušā izpēte.

Ālers solīja, ka vilciens jau tuvākajās dienās būs pilnā darba kārtībā.

Viņš arī norādīja, ka vakara reisam uz Daugavpili jau ir nokomplektēts jauns sastāvs, kurš arī ir modernizētais.

Kā ziņots, Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi resorisko pārbaudi par PV 22 miljonus eiro vērto projektu - sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizāciju -, kura izpildi privātie uzņēmēji kavē jau vairāk nekā pusgadu, informē laikraksts "Diena".

21,9 miljonus eiro vērto līgumu par dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju pirms divarpus gadiem ieguva trīs uzņēmumi, kas izveidoja pilnsabiedrību "DMU vilcieni", kuru pārstāv dalībnieki ar specifisku reputāciju. Pirmo - AS "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" - kontrolē Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis. Otra pilnsabiedrības dalībnieka - AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) - padomes priekšsēdētājs ir Krievijas pilsonis Eduards Boze, bet 33,6% RVR pastarpināti caur kompāniju "EastWest industrial group" kontrolē Rīgas vicemēra Andra Amerika partijas "Gods kalpot Rīgai" valdes loceklis Aleksandrs Brandavs. Trešais modernizētājs - "VRC Zasulauks" - pieder tai pašai RVR (49%) un arī projekta pasūtītājam - PV (50,9%).

Sešu dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekta termiņi pārcelti, kaut arī bijusi doma līgumu lauzt vispār. Atklājies arī tas, ka pirmajiem trim dīzeļvilcienu sastāviem ir defekti.

Valdība 28.jūnijā saistībā ar projekta realizācijas kavēšanos dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekta termiņu pagarināja līdz 30.septembrim.

Projekta kopējā vērtība ir gandrīz 22 miljoni eiro, un no tiem nepilni deviņi miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātes "Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" līdzfinansējums. ES finansējums gan daļēji tika zaudēts, jo sastāvu modernizācija netika pabeigta laikā.

Modernizācija paredz vilcienus aprīkot ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, uzstādīt klimata kontroli, īpaši aprīkot vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas, ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais