Vecpiebalgas novada Taurenē notika rekonstruētā Vecpiebalgas ceļa posma un jaunā tilta pār Gauju svinīgā oficiālā atklāšana.
Lentu uz tilta pārgrieza satiksmes ministrs Uldis Augulis, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde - Andersone, SIA 8CBR valdes priekšsēdētājs Andris Lancbergs, LVC projekta vadītāja Gunta Ķikse un Loreta Ločmele, kura pirms trīs gadiem rakstīja vēstuli valdības vadītājam Valdim Dombrovskim, aicinot uzsākt ceļa remontdarbus.
“Vecpiebalgas ceļš ir ļoti nozīmīgs ne tikai Vecpiebalgas novadam, tā ir artērija, kas savieno vairākus centrālās Vidzemes novadus. Tagad ceļš tiek sakārtots un tas būs labs atspaids reģiona attīstībai - labs ceļš ļauj labāk attīstīt uzņēmējdarbību, veicina tūrismu. Tilts pār Gauju uz Vecpiebalgas ceļa ir bijis jau kopš pagājušā gadsimta, kas norāda uz to, cik nozīmīgs šis ceļš ir bijis jau izsenis,” atklājot tiltu norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.
“Ekonomikā un politikā mēs gadu gadiem pārliecinām, cīnāmies un runājam, par ceļiem un finansēm, kas tajos ir jāiegulda. To, ko šodien ieguldīsim ceļos, to rīt saņemsim atpakaļ dubultā. To, cik liela nozīme ir cilvēku iesaistei visos procesos, vecpiebaldzēni ir pierādījuši ar savu rīcību,” sacīja Augulis.
Ministrs arī uzsvēra, ka ar viena posma sakārtošanu remontdarbi uz Vecpiebalgas ceļa nebeidzas, un jau šobrīd būvdarbi turpinās nākamajā posmā, ieskaitot pašu Vecpiebalgu.
Augustā tika pabeigti remontdarbi uz reģionālā autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmā no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (24,6.-38,0.km). Vecpiebalgas ceļa posms ir pirmais reģionālo ceļu objekts, kas finansēts no jaunā ES fondu perioda līdzekļiem.
Projekta ietvaros, visa posma garumā ir veikta autoceļa pārbūve un pilnībā atjaunota ceļa sega 1 metra biezumā: izbūvēts salizturīgais slānis, šķembu pamats un 2 asfalta kārtas, atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietas, sakārtoti 72 ceļu pieslēgumi un izbūvēts gājēju/velo celiņš 900 metru garumā ar apgaismojumu gan celiņam, gan Gaujas tiltam.
Projekta ietvaros arī izbūvēts jauns monolīta dzelzsbetona trīslaidumu tilts pār Gauju, jo vecā tilta nesošās konstrukcijas bija neapmierinošā stāvoklī. Atjaunots ceļa pārvads pār bijušo dzelzceļa līniju. Tilts pār Gauju Taurenē tika uzcelts 1929. gadā. Kara laikā, 1944. gadā, tas tika uzspridzināts un pēc tam atjaunots. Pēdējo reizi tilts piedzīvoja remontu pirms 55 gadiem. Lai pārbūvētu tiltu pār Gauju, no privātpersonas tika atpirkts nekustamais īpašums "Dispečeri".
Iepriekš ceļa seguma stāvoklis bija kritisks. Visā posmā bija vērojams blīvs plaisu tīkls, malu izdrupumi, risas, iesēdumi un izsvīdumi. Regulāri ceļš tika uzturēts, veicot bedrīšu remontu.
Kopējās būvdarbu izmaksas ir 10.4 milj. eiro (ar PVN). Būvdarbus veica SIA 8CBR, tos līdzfinansēja Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).
Šogad, jūnijā SIA 8 CBR uzsāka seguma rekonstrukciju nākamajā Vecpiebalgas ceļas posmā no Brežģu kalna līdz Vecpiebalgai (P30) (38.-49. km). Šo būvdarbu izmaksas ir 8 milj. eiro (ar PVN), arī šo projektu līdzfinansē ERAF. Saskaņā ar līguma nosacījumiem būvniecības darbi ir jāpabeidz 270 dienu laikā, kas nozīmē, ka tie tiks turpināti arī nākamgad.