57% autovadītāju kā galveno braukšanas prieku mazinošo iemeslu min agresīvu braukšanu.
Riteņbraucēji un veloceliņi traucē vien 20% autovadītāju.
Kopumā 39% autovadītāju braukšanas kultūru vērtē pozitīvu un 50% negatīvi.
Latvijas autovadītāji ir vienisprātis kā galveno iemeslu, kas tiem traucē izbaudīt braukšanu pa Latvijas un Rīgas ceļiem, minot citu satiksmes dalībnieku agresīvo uzvedību - straujus un pārāk biežus manevrus, kā arī pārgalvīgu apdzīšanu. Tā liecina Bigbank AS Latvijas filiāles sadarbībā ar auto nozares ekspertu Normundu Avotiņu un Star FM šī gada augustā veiktais pētījums par braukšanas kultūru un braukšanas prieka ietekmējošiem faktoriem Rīgas ielās.
Jāatzīmē, ka viedoklis par braukšanas kultūru Rīgā dalās. 39% Rīgas autovadītāju tas ir pozitīvs vai drīzāk pozitīvs. Savukārt 35% braukšanas kultūru pilsētas ielās vērtē kā drīzāk negatīvu un 15% kā negatīvu. Attiecīgi 11% respondentu nav viedokļa šajā jautājumā.
Bez agresīvās autovadītāju uzvedības, kas uz ceļiem traucē 57% respondentu, pie visvairāk braukšanas prieku mazinošiem faktoriem tika minēti arī pagriezienu signāla nerādīšana un grūtības atrast stāvvietu pilsētas centrā, ko norādīja attiecīgi 37% un 35% aptaujāto. Vairāk nekā 20% uzskata, ka pa telefonu runājošie vai īsziņas rakstošie šoferi, riteņbraucēji, kas pārvietojas pa ceļa malu, nepareizi novietoti auto un drošas distances neievērošana arī negatīvi ietekmē braukšanas kultūru un traucē citiem satiksmes dalībniekiem.
“Pārsteidzoši ir, ka braukšanas prieku visvairāk mazina, nevis nepārdomāti ceļu satiksmes noteikumi, ceļu tehniskais stāvoklis, vai arī veloceliņi, par kuriem publiskajā telpā tika ļoti daudz diskutēts, bet gan cilvēciskie faktori. Tādi faktori kā agresīva braukšana, apdzīšana, telefona lietošana pie stūres vai distances neievērošana ir autovadītāju nekorekta un necienīga rīcība pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, un to varam mainīt tikai mēs paši, rūpīgi sekojot savai uzvedībai uz ceļiem. Lai informētu rīdziniekus par pētījuma datiem un sekmētu braukšanas kultūras uzlabošanos, mēs kopā ar CSDD un Rīgas pašvaldību uzsāksim diskusijas par iespējam realizēt informatīvas un sociālas kampaņas,” apliecina Bigbank AS Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.