Mobilo sakaru operatoriem ieņēmumu kāpums

© Lauris Vīksne, F64 Photo Agency

Mobilo sakaru operatoru kopējie ieņēmumi šā gada pirmajā pusē pieauguši par aptuveni 9 procentiem. Bite Latvija un Tele2 tarifu kāpuma sekas šos rezultātus nav ietekmējušas, jo Bites klientiem telefona lietošana kļuva dārgāka, sākot ar 1. jūliju, bet Tele 2 daļu savu pakalpojumu cenu paaugstinātāja 15. jūlijā.

Mobilā interneta popularitāte, viedtālruņu pārdošanas apjomu pieaugums, kā arī viedpalīgu tirdzniecība ļāvusi Latvijas Mobilajam telefonam (LMT) sasniegt šajā pusgadā 13,3% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, Neatkarīgo informēja LMT preses sekretāre Elīna Lidere. LMT šobrīd ir 1,14 miljoni klientu - par 7000 vairāk nekā gada sākumā.

«Mobilo sakaru tehnoloģijas strauji attīstās, kas veicina mobilā interneta augošu dominanti un iespēju ieviest jaunus pakalpojumus. Mobilais internets mājās un birojā, kā arī telefonā jau ir ikdiena lielai daļai Latvijas iedzīvotāju,» norāda LMT prezidents Juris Binde. «Šobrīd strauji attīstās dažādi viedie risinājumi uzņēmumu darbības efektivizācijai, kā arī pilsētu apsaimniekošanas un drošības uzlabošanai. Pieaug arī visdažādāko viedpalīgu lietošana. Paplašinot mobilo sakaru tīkla izmantošanas iespējas, šonedēļ pirmie LMT klienti jau uzsākuši arī LMT Mājas viedtelevīzijas izmēģināšanu. Esam vieni no pirmajiem pasaulē, kas klientiem piedāvā televīziju 4G tīklā.»

LMT apgrozījuma kāpumu veicināja pakalpojuma Internets telefonā Neatkarība popularitāte. Šobrīd Neatkarību lieto vairāk nekā 100 tūkstoši, kas viedtālrunī izmanto internetu bez apjoma ierobežojuma. Kopumā LMT Internets telefonā lietotāju skaits salīdzinājumā ar pirmo pusgadu pērn pieaudzis par 31%. No visiem LMT pēcapmaksas klientiem internetu telefonā lieto jau divas trešdaļas klientu. Pieaudzis arī televīzijas LMT Straume skatījumu skaits - no aptuveni miljona skatījumu pērn pirmajā pusgadā līdz 1,6 miljoniem šogad, stāstīja E. Lidere, turklāt sekmīgi ir sākušies arī LMT Mājas viedtelevīzijas testi, piedāvājot šo pakalpojumu izmēģināt vēl izstrādes stadijā, lai klienti ar savu lietošanas pieredzi un vērtējumu varētu piedalīties inovatīvas mājas televīzijas attīstībā.

Arī Tele2 šā gada pirmo pusgadu noslēdzis ar ievērojamiem darbības rezultātiem un investīcijām. Tele2 apgrozījums šī gada pirmajā pusē ir audzis par 5%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, un sasniedz 50 miljonus eiro.

«Mūsu prioritāte šogad ir nodrošināt 4G tīkla pieejamību 97% Latvijas teritorijas, kas būs viens no visplašākajiem 4G tīkla pārklājumiem pasaulē, tādēļ pirmajā pusgadā esam būtiski investējuši tīkla attīstībā. Vienlaikus ar to modernākais mobilo sakaru tīkls un plašākais 4G pārklājums Latvijā ļauj mums spert tālejošus soļus jauno pakalpojumu segmentos un piedāvāt jaunus produktus, kā Tele2 Atvērtā televīzija, kā arī strādāt pie citu jaunu tehnoloģiju attīstības, lai padarītu ērtāku klientu ikdienu. Kopējo investīciju apjomu šī gada pirmajā pusgadā esam palielinājuši par 4%, ieguldot attīstībā 6 miljonus eiro,» saka Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Tele2 turpina palielināt arī EBITDA jeb peļņu pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas, kas šī gada pirmajos sešos mēnešos pieaugusi par 1,4% pret iepriekšējā gada pirmo pusgadu, sasniedzot 15 miljonus eiro. Tele2 saglabā arī augstu EBITDA rentabilitāti 30% apmērā.

Bite Latvija pagaidām vēl nav paziņojusi pirmā pusgada rezultātus.



Svarīgākais