Kuponu pārdevējus vētīs tiesībsargājošās iestādes

© Ekrānšāviņš no avīzes

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa ir pasludinājusi kolektīvās iepirkšanās portāla SIA Cherry Media maksātnespēju.

Visi kreditori līdz 4. septembrim var pieteikties pie maksātnespējas administratores, lai varētu pretendēt uz neatgūtajiem līdzekļiem. Vienlaikus Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) SIA Cherry Media darbībās ir saskatījis noziedzīga nodarījuma pazīmes un vērsies Valsts policijā.

Cherry Media vēl pirms trim mēnešiem aktīvi pārdeva kuponus dažādu pakalpojumu saņemšanai vietnēs cherry.lv un citylife.lv, tajā skaitā arī tūrisma ceļojumus, tāpēc 27. maija paziņojums par saimnieciskās darbības pārtraukšanu gan pakalpojumu sniedzējiem, gan kuponus nopirkušajiem bija kā zibens no skaidrām debesīm. Vēl 26. maijā vietnēs cherry.lv un citylife.lv tika ievietoti jauni piedāvājumi, kurus pircēji iegādājās, pat nenojaušot, ka viņu samaksātā nauda pie pakalpojumu nodrošinātājiem tā arī nenonāks.

Saskaņā ar PTAC rīcība esošo informāciju, Cherry Media nav pārskaitījusi pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem no patērētājiem saņemto naudu par 4452 kuponiem, kuru kopējā summa ir 113 118 eiro. (Uzņēmuma pamatkapitāls bija 3645 eiro, liecina Firmas.lv dati.)

Izvērtējot Cherry Media, preču pārdevēju, pakalpojumu sniedzēju un patērētāju sniegto informāciju, kā arī analizējot citos avotos pieejamo informāciju, PTAC ir secinājis, ka vairāki apstākļi Cherry Media rīcībā pēdējo mēnešu laikā pirms darbības pārtraukšanas norāda uz esošu vai iespējamu noziedzīgu nodarījumu, tādā veidā radot apdraudējumu citu personu mantiskajām interesēm. Lai izvērtētu šo iespējami noziedzīgo rīcību, PTAC ir vērsies arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijā ar aicinājumu izvērtēt un veikt nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma un citu normatīvo aktu prasību ievērošanu kuponu tirdzniecības vietnēs.

Pēc tam, kad šā gada 27. maijā PTAC rīcībā nonāca informācija par Cherry Media portālu cherry.lv un citylife.lv darbības pārtraukšanu, PTAC ir sazinājies ar vairāk nekā 200 pakalpojumu sniedzējiem, lai tos aicinātu patērētājiem nodrošināt no Cherry Media iegādātos pakalpojumus. Lielākā daļa pakalpojumu sniedzēju ir piekrituši un sniedz patērētājiem iegādātos pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav saņēmuši no Cherry Media patērētāju samaksāto naudu, Neatkarīgajai apliecināja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Pēc Cherry Media darbības pārtraukšanas 2016. gada maijā un jūnijā PTAC pēc konsultācijām vērsušies gandrīz 200 patērētāju, pārdevēju un pakalpojuma sniedzēju saistībā ar patērētāju tiesībām konkrētajā situācijā, tāpat saņemtas arī deviņas patērētāju sūdzības, kas pašlaik tiek risinātas.

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa 4. augustā pasludinājusi Cherry Media maksātnespēju, liecina ieraksts Maksātnespējas administrācijas mājaslapā. Administratore Daiga Sproģe mēnesi gaidīs kreditoru pieteikumus.

Kopš jūnija nevar nopirkt kuponus arī vietnē kopaletak.lv, kas bija pirmais kolektīvās iepirkšanās portāls Latvijā. Jūnijā uzņēmums apgalvoja, ka notiekot mājaslapas rekonstrukcija un ka tuvāko pāris nedēļu laikā portāls atkal darbosies, taču rekonstrukcija ir ieilgusi nu jau vairāku mēnešu garumā. Tiesa, vietnes īpašnieks - SIA Modern Fashion Group - ar sludinājuma portāla ss.lv starpniecību meklē pārdošanas menedžerus, kas piesaistītu pakalpojumu sniedzējus. Visticamāk, tas nebūs viegls darbs, jo Cherry Media bēdīgā pieredze uz šo pārdošanas kanālu daudziem uzņēmumiem liek raudzīties piesardzīgi.

Turklāt Modern Fashion Group pamatkapitāls ir vien 2 eiro. Valsts budžetā 2014. gadā un 2015. gadā uzņēmums nav pārskaitījis nevienu eiro kā iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, liecina Lursoft datu bāzē atrodamās ziņas.



Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais