"Maxima Grupe" pārņem 12 Vācijas tīkla "Penny Market" veikalus

© F64

"Maxima grupė" piederošais uzņēmums "Maxima Bulgaria" iegādājies 12 Vācijas tirdzniecības tīkla "Penny Market" veikalus. Jau šogad tie kļūs par "T Market" tīkla daļu. Pēc šā darījuma uzņēmuma veikalu tīkls Bulgārijā pieaugs no 48 līdz 60 veikaliem. Jauno veikalu iegādē, rekonstrukcijā un aprīkošanā ieguldīti 7,6 miljoni eiro un tiks radītas vairāk nekā 200 jaunas darba vietas.

„Bulgārijas mazumtirdzniecības tirgū konkurence ir ļoti liela. Mēs redzam, ka pat starptautiski tīkli neiztur šo konkurenci un aiziet. Savukārt „T Market” popularitāte Bulgārijā pieaug. Pircējiem šķiet pievilcīgs mūsu veikalu formāts, pateicoties zemajām cenām, nemainīgajai produkcijas kvalitātei un pastāvīgi atjauninātam preču sortimentam, kā arī plaši pārstāvētai vietējo ražotāju produkcijai,” stāsta „Maxima grupė” ģenerāldirektors Alvīds Šustiks.

„Maxima Bulgaria” ir nopirkusi trīs veikalus, bet nomās deviņus veikalus, kas piederēja Vācijas tirdzniecības tīklam „Penny Market” un kas pamet Bulgārijas tirgu. Iegādātie veikali ir izvēlēto, ņemot vērā to ģeogrāfisko atrašanās vietu un iespējas piesaistīt jaunas pircēju plūsmas, kā arī telpu atbilstību „T Market” veikalu formātam.

Jaunu veikalu pārņemšanas rezultātā „Maxima Bulgaria” paplašinās savas darbības ģeogrāfiju, līdz ar ko veikalu tīkls pārklās lielāko valsts daļu. Jaunie veikali tiks atvērti Sofijā un 11 mazākās pilsētās, kurās „T Market” līdz šim nav darbojies.

Darījumu jau ir apstiprinājusi Bulgārijas Konkurences uzraudzības komisija. Tiek plānots, ka pirmie atjaunotie „Maxima Bulgaria” veikali savas durvis pircējiem vērs septembrī un oktobrī.

Ņemot vērā pircēju vajadzības, „Maxima grupė” Bulgārijā attīsta vietējās apkaimes esošu veikalu tīklu. Šajā tīklā tiek izmantota zemo cenu un noderīgu akciju politika, kā arī piedāvāta labāka preču kvalitātes un cenas attiecība. Veikali ir atvērti ērtos, blīvi apdzīvotos un pircējiem viegli pieejamos rajonos tā, lai tie atrastos blakus mājām. Katrā veikalā tiek piedāvātas 4500 līdz 7000 dažādas preces, no kurām lielāko daļu veido vietējo ražotāju produkcija.

„Maxima Bulgaria” pērn svinēja savas darbības Bulgārijā desmito gadadienu. Apgrozījums 2015. gadā pieaudzis par 10,4% līdz 72,4 miljoniem eiro bez PVN. Pagājušajā gadā „Maxima grupė” uzņēmējdarbības attīstībai un atbalstam Bulgārijā ieguldījusi 2,3 miljonus eiro, lai atvērtu četrus jaunus un rekonstruētu jau esošos veikalus.

„Maxima grupė” ir dibināta 2007. gadā un tā pārvalda mazumtirdzniecības uzņēmumus Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā. Šobrīd uzņēmumam pieder 532 „Maxima X”, „Maxima XX”, „Maxima XXX”, „Aldik” un „T Market” veikali: Lietuvā - 233, Latvijā - 149, Igaunijā - 74, Bulgārijā - 48 un Polijā - 28. „Maxima grupė” uzņēmumos ir nodarbināts vairāk nekā 31 tūkstotis darbinieku.