Paredzams, ka no marta vidus līdz aprīļa beigām, pavasara šķīdoņa laikā, kad paaugstinātā vides mitruma ietekmē ievērojami samazinās ceļu nestspēja, lai nepieļautu to priekšlaicīgu sabrukumu, daudzos valsts autoceļu tīkla reģionālās un vietējās nozīmes maršrutos tiks noteikti satiksmes ierobežojumi, liecina valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" informācijas mājaslapā.
Ceļu savešana kārtībā šajā laikā tehniski nav iespējama un tiks veikta, kad ceļi būs apžuvuši, uzsver "Latvijas valsts ceļi".
Šie satiksmes ierobežojumi katru gadu tiek noteikti valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmos ap 12 000 kilometru kopgarumā visā Latvijā, uzstādot attiecīgās ceļa zīmes, lai uz laiku ierobežotu transportlīdzekļu pilno masu (pārsvarā 7, 10 un 20 tonnas). Šāda prakse ir arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskajiem apstākļiem.
Paredzams, ka satiksmes ierobežojumus sāks ieviest marta vidū. Provizoriski, tie pārsvarā varētu tikt atcelti līdz aprīļa beigām. Dažos autoceļos, kuru tehniskais stāvoklis ir kritisks, šādi satiksmes ierobežojumi var tikt atcelti maijā vai noteikti pastāvīgi visu gadu.
Ja šie satiksmes ierobežojumi netiks ievēroti, tad attiecīgie ceļi tiks izbraukti tā, ka pa tiem varēs pārvietoties tikai paaugstinātas caurgājamības tehnika, kā arī to savešana kārtībā prasīs ievērojamus papildresursus, akcentē "Latvijas valsts ceļi". Lai šajā gadalaiku mijas periodā autoceļi nesagrūtu, risinājums ir viens: smagsvara transportlīdzekļiem šķīdoņa laikā pārvietošanās jāierobežo, stingri raugoties, lai braucēji šos ierobežojumus ievērotu.
Nekādas īpašas atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek un netiks izsniegtas. Situāciju kontrolē "Latvijas valsts ceļu" nodaļu darbinieki sadarbībā ar Valsts policiju.
Pa visiem autoceļiem bez ierobežojuma atļauts pārvietoties valsts speciālās nozīmes transportam (neatliekamie un komunikāciju avārijas dienesti); armijas, robežsardzes un muitas transportam; sabiedriskajam transportam.