Apkures katlu ražotājs "Grandeg" apsver iespēju pārcelt ražošanu ārpus Latvijas

Latvijas biomasas apkures katlu ražotājs SIA "Grandeg" vai nu paplašinās esošo rūpnīcu Latvijā, vai arī pārcels to uz citu valsti, viss ir atkarīgs no valsts politikas, biznesa portālam "Nozare.lv" stāstīja "Grandeg" īpašnieks Andris Lubiņš.

""Grandeg" rūpnīcas paplašināšana ir iespējama, bet tas ir atkarīgs no valsts politikas. Ja nemainīsies valdības attieksme pret ražotājiem, es pametīšu Latviju, jo šī brīža situācija Latvijā ir katastrofāla," uzskata Lubiņš.

Lubiņš stāsta, ka nodokļu slogs Latvijā ir pārāk liels, turklāt valsts no uzņēmuma prasa, lai tas būtu konkurētspējīgs. Viņš uzskata, ka, samazinot nodokļus, uzņēmēju aktivitāte palielinātos un augtu arī konkurētspēja.

"Es ar biznesu nodarbojos tāpēc, lai nopelnītu, bet, šajā valstī ražojot, tas nav iespējams. Es esmu Latvijas patriots un visur pasaulē eju ar Latvijas vārdu. Turklāt nemitīgi saņemu labas atsauksmes par Latvijā ražotiem produktiem, tomēr ar patriotismu nevaru pabarot savus darbiniekus," stāsta Lubiņš.

Jau ziņots, ka "Grandeg" apgrozījums 2008.gadā sasniedza 1,14 miljonus latu, kas ir par 7% vairāk nekā 2007.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 1,13 miljoni latu. "Grandeg" peļņa 2008.gadā bija 94 000 latu, kas ir par 17% mazāk nekā 2007.gadā, kad uzņēmums nopelnīja 114 000 latu.

2008.gadā "Grandeg" dubultojis eksporta apjomu, eksportējot produkciju par 605 000 latu, salīdzinot ar 364 000 latu 2007.gadā.

Lielākais "Grandeg" noieta tirgus ir Krievija, trīs reizes mazāk tiek eksportēts uz Eiropas Savienību, tostarp Lietuvu, Igauniju un Skandināvijas valstīm. Nedaudz tiek eksportēts uz Baltkrieviju, kā arī tiek strādāts pie Ukrainas tirgus iekarošanas.

"Grandeg" ir dibināts 1993.gadā, tā īpašnieks un vadītājs ar 100% kapitālu ir Andris Lubiņš. Uzņēmums specializējas automātisku koksnes granulu apkures katlu iekārtu projektēšanā un ražošanā. "Grandeg" vidējais darbinieku skaits ir 49. Pērn palielināts uzņēmums pamatkapitāls no 10 000 latu uz 24 000 latu.

Latvijā

Valsts uzņēmumu “Pasažieru vilciens” (PV vai arī “Vivi”) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors un “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Rinalds Pļavnieks apgalvo, ka šiem uzņēmumiem ir pietiekami daudz naudas, materiālo resursu un zināšanu, lai uz vilcieniem cilvēki varētu paļauties vairāk nekā uz pārējiem satiksmes līdzekļiem.

Svarīgākais