Ja nu uz šīs planētas kāds rūpējas par kopējo demogrāfisko stāvokli, tad tas ir vācu autobūves zīmols «Audi»!
Dzimst arvien jauni un jauni modeļi, nemaz necenšoties apglabāt tos, kas padzīvojuši jau vairākus desmitus gadu. Un atkal jau kāds jauns bērniņš - «Audi Q2» un «Audi A5 Coupe», ko Latvijā prezentēja savulaik populārā TV raidījumu vadītāja, tagad arhitektūras kuratora Mārtiņa Ķibilda sieva, «Audi» zīmola vadītāja «Moller Baltic Import SE» Ilze Grase-Ķibilde.
Kādā saulainā jūlija dienā ēnainā Vecrīgas pagalmā noslēpumainības plīvuru nometa «Audi A5 Coupe». Tieši pirms desmit gadiem pa Inglštates rūpnīcas vārtiem izbrauca pirmais šā modeļa automobilis, pārsteidzot pasauli ar vidējās «premium» klases kupeju. Beidzot pienākusi spēlētāju maiņa, un «Audi A5» kupeja uzmirdzējusi jaunā ietērpā. Par automobiļa komfortu runā fakts, ka jau ne pirmo dienu šajā modelī ikdienā pārvietojas kāda Latvijā populāra basketbolista brālis, kurš augumā ir vēl raženāks par pašu sportistu. Arī jaunā paaudze neliek vilties, jo inženieriem izdevies šoferim un pasažieriem atrast vēl dažus papildu centimetrus.
Kā jau «Audi» modeļu saimē pieņemts, pircējs pats izvēlas sev vēlamo aprīkojumu un papildopcijas, tādējādi nav jāizraugās viena no pāris standarta versijām. Arī šajā gadījumā automobili iespējams aprīkot atbilstoši savām vēlmēm un iespējām. Lai vai kā, «Audi A5 Coupe» pieejamas visas modernās tehnoloģijas, ko Inglštates inženieri vien spējuši radīt.
Bieži vien automobiļus vērtē pēc tā, kas «lācītim puncītī». Piemēram, jaunais «Audi A5 Coupe» Vācijā tiks laists klajā ar pieciem iespējamiem dzinējiem: diviem TFSI un trīs TDI. Tiem ievērojami palielināta jauda no190 līdz pat 286 zirgspēkiem. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeļa paaudzi tā veiktspēja ir par 17 procentiem lielāka, bet degvielas patēriņš par 22 procentiem mazāks. Visi dzinēji apvieno augstu efektivitāti ar sportisku jaudu un mīkstu gaitu - īpaši abi 3,0 TDI sešu cilindru dzinēji.
Ne mazāk svarīgs jaunums Eiropas un arī Latvijas tirgū ir jaundzimušais mazulis «Audi Q2», kas pagaidām ir tikai aplūkojams, kā arī šo auto modeli iespējams rezervēt, bet jau pēc dažiem mēnešiem tas būs atrodams veikalu plauktos.
Ideja par maziņu kompaktklases krosoveru gaisā virmoja jau labu laiku. Zinātāji melsa par vienu vai otru Vācijas autobūves gigantu, taču visus apsteidza inglštatieši, un lūk - pilnīgi jaunas jomas produkts, kam, visticamāk, sekos daudzi citi.
«Audi Q2» patiešām no šābrīža ir pats mazākais kompaktklases «premium» parketnieks, kas daudziem varētu kalpot kā ieejas biļete kuplajā «Audi» krosoveru pasaulē. Tiem, kam tā dēvētie apvidnieki šķiet pārlieku lieli un pilsētas videi nepraktiski, šī ir iespēja par relatīvi nelielu naudu ieraut lūpā āķi, lai pēc dažiem gadiem sāktu raudzīties Q3 vai pat Q5 virzienā. Ja atceramies, tad arī «Audi Q3» pirmsākumos tika pie zināmas skepses porcijas, līdz nu tas pilnvērtīgi konkurē ar augumā daudz lielākiem krosoveriem.
Jaundzimušais spēkrats ticis pie gandrīz visām tehnoloģijām, kas sevi lieliski pierādījušas vecākajos un lielākajos brāļos. Ja kādam šķiet, ka Q2 ir smieklīgi maziņš, arī te seko vilšanās - automobilī ir pietiekami daudz vietas pat ne īpaši maza auguma vadītājam un pasažieriem. Jaunā braucamrīka platums ir 1,79 metri. Tas nozīmē, ka tajā visā garumā var iegulties vidēja auguma vīrietis vai liela auguma sieviete! Par to, ka diviem blakus sēdošiem cilvēkiem nebūs vietas elkoņiem, var aizmirst.
Protams, gan jau neiztiks bez sarkasma un visa jaunā noniecināšanas. Visticamāk, šo mazuli centīsies pielīdzināt golfa vai pat iepirkumu ratiņiem. Un atkal jau skeptiķiem jāsamierinās ar spēcīgu pretargumentu - jaudīgākais «Audi Q2» dzinējs ir divu litru benzīna vai dīzeļa motors ar 190 zirgspēku jaudu. Iespaidīgi!