Pārbaudot ceļu būves kvalitāti, pēdējos gados nav fiksēti gadījumi, kad tiktu pieļauti rupji pārkāpumi un šo defektu dēļ ceļš būtu jāpārbūvē, aģentūru LETA informēja Autoceļu kompetences centra direktors Vladimirs Akimovs.
Viņš skaidroja, ka pārsvarā tiek konstatētas nelielas neatbilstības, bet variantu, ka ceļš būtu jāpārbūvē, "praktiski nav ". Ja arī kāda kļūme gadījusies būvniecības procesā, būvnieks pats to fiksējot un pārbūvējot. Katram uzņēmējam pašam esot sava kontroles sistēma, un arī izejmateriālu ražotājiem tiek tādas pieprasītas, piemēram, asfaltu rūpnīcās, kā arī grants un šķembu karjeros.
Akimovs norāda, ka kvalitāte netiek pārbaudīta tikai paša ceļa būvniecības beigās. Sākotnēji tiek pārbaudīti izejmateriāli un arī vēlāk, būvniecības starpposmā, tiekot kāds paraugs ņemts un beigās pārbaudīti vairāki parametri, arī saķeres un līdzenuma kvalitāte.
Kā ziņots, pirms četriem gadiem uz VAS "Latvijas Valsts ceļi"(LVC) laboratorijas bāzes izveidotais Autoceļu kompetences centrs sniedz slēdzienus par autoceļu tehnisko stāvokli un būvdarbu kvalitāti. LVC Autoceļu kompetences centra Ceļu laboratorija ir sertificēta iestāde, kura ir akreditējusi 67 testēšanas metodes, ar kuru palīdzību tiek veikta ceļu būvdarbu un būvniecības izejmateriālu kvalitātes kontrole.