Fotoreportāža: Kā atklāja tiltu pār Lielupi uz Liepājas šosejas

© Fotogrāfs Renārs Koris.

Šodien tika oficiāli atklāts 14 kilometru garš renovētais posms uz Liepājas šosejas no 1 no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4 - 38,18 km), kā arī renovētais Tilts pār Lielupi Kalnciemā. Pabeigtos remontdarbus apsekoja un tiltu atklāja satiksmes ministrs Uldis Augulis, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) vadība, kā arī būvnieki – SIA Saldus ceļinieks un apakšuzņēmēji SIA Tilts un SIA Viadukts.

“Pateicoties Eiropas Fondu finansējumam uz valsts galvenajiem ceļiem notiek ievērojami remontdarbi un jau šobrīd to tehniskais stāvoklis ir stipri uzlabojies. Liepājas šoseja nu jau ir savesta kārtībā gandrīz visā tās garumā, atlicis veikt darbus vien nelielos posmos,” atklājot renovēto tiltu pār Lielupi teica satiksmes ministrs Uldis Augulis, pateicoties būvniekiem, projektētājiem un visiem, kas nodrošināja būvdarbus uz tilta un šosejas.

“Šajā plānošanas periodā valsts ceļiem Latvijā ir pieejami vairāk kā 500 miljoni eiro, taču jau tagad ir skaidrs, ka šie līdzekļi varētu tikt ieguldīti valsts ceļu tīklā jau līdz 2018.gada beigām, un pēc tam remontdarbus būs iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem. Valdībai ir jābūt gatavai šim brīdim, tāpēc par ilgtspējīgu ceļu finansēšanas modeli jādomā un jālemj jau šodien,” uzsvēra ministrs. Viņš arī piebilda, ka pēc mēneša viņa izveidotā darba grupa nāks klajā ar priekšlikumiem par iespējamajiem ceļu finansēšanas modeļiem.

Tilts pār Lielupi tika uzbūvēts pirms 57 gadiem (1959.gadā) un pēdējo reizi remontēts pirms 18 gadiem. Tilta garums ir 274 metri, tā rekonstrukcija sākās 2015.gadā. Lai nodrošinātu satiksmi uz Liepājas šosejas, uz tilta remonta laiku tika uzbūvēts pagaidu tilts. Tilta būvdarbus veica SIA Tilts un SIA Viadukts.

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange pastāstīja, ka tilta pār Lielupi rekonstrukcija bija lielākais tiltu objekts valsts ceļu tīklā pērn un šogad. Tilta remontdarbu gaitā tika atjaunots tērauda konstrukciju aizsargpārklājums, atjaunota brauktuve, izbūvēta jauna hidroizolācija un uzklāts jauns asfaltbetona segums.

“Ir gandarījums redzēt pilnīgi rekonstruētu tiltu pār Lielupi. Diemžēl joprojām daudzi tilti valsts ceļu tīklā ir sliktā stāvoklī, īpaši tas ir jūtams reģionos, uz vietējiem ceļiem, kur remontdarbus ir iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, jo Eiropas fondu finansējums ir pieejams tikai galvenajiem un daļēji reģionālajiem ceļiem. Tāpēc visi ceļinieki gaida, kad tiks pieņemts lēmums par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam,” norādīja Lange.

SIA “Saldus ceļinieks” vadītājs Gints Karols atklājot tiltu uzsvēra, ka šajā projektā ir bijusi ļoti stingra kvalitātes uzraudzība no pasūtītāja puses, visa posma būvniecības laikā ir veikti 129 urmubi, pārbaudot būvdarbu un izejmateriālu kvalitāti.

Latvijā

“Polija un Latvija apzinās, ka Eiropai ir jāstrādā pie konkurētspējas veicināšanas, inovācijām un birokrātijas mazināšanas un nākamo pusgadu šiem jautājumiem pievērsīs pastiprinātu uzmanību. Mēs varam strādāt kopā un pastiprināt jau līdz šim veiksmīgo sadarbību,” par secinājumiem pēc divu dienu vizītes Polijā norāda ekonomikas ministrs Viktors Valainis. Polija nākamos sešus mēnešus būs prezidējošā valsts ES Padomē.

Svarīgākais