Noskaidrots, ko šajā vasarā visvairāk vēlas Latvijas iedzīvotāji

© f64

Lielākā daļa (65%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem no šīs vasaras atpūtas vai atvaļinājuma primāri sagaida iespēju pavadīt laiku ar ģimeni. Salīdzinoši biežāk šādu vēlmi pauž 30-39 gadus veci iedzīvotāji, pēc nodarbošanās mājsaimnieces un aptaujātie no lielākām ģimenēm (cilvēku skaits ģimenē ir 4 vai vairāk). To atklāj pētījumu kompānijas TNS jūnija sākumā veiktais pētījums.

Vēl Latvijas iedzīvotājiem populāras vēlmes šīs vasaras atpūtai vai atvaļinājumam ir apmeklēt jaunas, līdz šim neredzētas vietas (41%), izgulēties un atjaunot enerģiju (37%), kā arī apmeklēt kultūras pasākumus (25%). Jaunas vietas šovasar salīdzinoši biežāk gribētu apmeklēt 18-29 gadus veci jaunieši, rīdzinieki, aptaujātie ar augstākiem personīgajiem ienākumiem (701 EUR un vairāk), kā arī tie, kuru ģimenēs ir tikai 1 vai 2 cilvēki. Savukārt pēc iespējas izgulēties un atjaunot enerģiju šīs vasaras atpūtas laikā īpaši ilgojas cittautieši, rīdzinieki, pēc nodarbošanās speciālisti. Kultūras pasākumus šovasar salīdzinoši biežāk gribētu apmeklēt jaunieši (18-29 gadi).

Apmēram katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs ekonomiski aktīvajā vecumā, atpūšoties šovasar, sagaida iespēju iesaistīties jaunās, līdz šim neizmēģinātās aktivitātēs (12%) un iepazīties ar jauniem cilvēkiem (11%). Savukārt 6% aptaujāto vēlētos šovasar iesaistīties ekstrēmos piedzīvojumos/ 2% Latvijas iedzīvotāju no šīs vasaras atpūtas vai atvaļinājuma sagaida kaut ko citu, bet 3% nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.


Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija TNS veica laikā no 2016.gada 31.maija līdz 2.jūnijam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 950 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Svarīgākais