Lauciņš: VID vadītājam gadā būtu vērts maksāt miljonu

© F64

Ja Latvija nodokļu iekasēšanā varētu sasniegt tādus pašus rezultatīvos rādītājus kā, piemēram, Igaunija vai kāda cita valsts, kur situācija ar nodokļu iekasēšanu ir labāka, nebūtu žēl, ja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vadītājs pelnītu miljonu, intervijā aģentūrai LETA sacīja revīzijas, nodokļu, darījumu un konsultāciju pakalpojumu sniedzēja EY partneris Andris Lauciņš.

"Atalgojuma jautājums ir jāvērtē kompleksi. Patlaban jau esam izauguši tik tālu, ka ar ironiju, bet tomēr spējam akceptēt to, ka ir lieli uzņēmumi, kuros vadītājiem jāmaksā lielas algas, lai spētu panākt kādu efektu. Ja uzņēmums ir komplicēts un liels, strādā labi un dod valstij vajadzīgos rezultātus, tad ir pareizi vadītājam maksāt lielu algu," skaidroja Lauciņš.

Viņš norādīja, ka, vērtējot uzdevumus, kas no valstiskā viedokļa ir jārealizē VID, visiem būtu jābūt ieinteresētiem VID vadītājam un vadības komandai maksāt miljonu, lai šos uzdevumus sasniegtu.

"Iespējams, ka tā būtu arī politiskā atbalsta izpausme, ko patlaban praktiskās izpausmēs nevar redzēt. Jāskatās, vai var veikt kādus labojumus administratīvi tiesiskajā pusē, lai ar nākamo VID vadītāju varētu noslēgt vienošanos, kas saistāma ar kaut kādiem specifiskiem, izmērāmiem rezultātiem, kas šim vadītājam ir jāsasniedz. Šim amatam cilvēks būtu jāpiesaista ar konkurētspējīgs atalgojums un bonusu sistēma," sacīja Lauciņš.

Viņš piebilda, ka šis miljons eiro gadā būtu vērtējams kā pilnīgi nemateriāls lielums pret to iekasēto nodokļu apjomu, kas VID vadītājam jāsasniedz. "Padomājiet, ja izdodas nodokļu iekasējamību palielināt par 3-4%, kas tā būtu par naudu budžetā," piebilda Lauciņš.

LETA jau ziņoja, ka Valsts kanceleja izsludinājusi konkursu uz vakanto VID ģenerāldirektora amatu. Potenciālajam VID ģenerāldirektoram tiek piedāvāta atlīdzība līdz 3417 eiro mēnesī pirms nodokļu nomaksas.

Latvijā

Trešdienas rītā uz viena no valsts autoceļiem smagā sadursmē tika ierauti trīs transportlīdzekļi. Braucot virzienā no Rīgas, kāds steidzīgs autovadītājs uz ceļa, iespējams, pieņēma sasteigtu lēmumu, kādēļ neapskaužamā situācijā nokļuva arī pārējie satiksmes dalībnieki. Vienam no avārijā iesaistītajiem šoferiem šis brauciens diemžēl bija pēdējais, ziņo "Degpunktā".