Ikdienas dzīves ritmam kļūstot arvien steidzīgākam, mainās cilvēku attieksme pret laiku – tas kļūst vērtīgāks. “Laiks ir nauda, un to nedrīkst izniekot”, uzskata pat četras piektdaļas jeb 82% Latvijas iedzīvotāju, liecina Narvesen sadarbībā ar SKDS šā gada aprīlī veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja.Tāpēc cilvēki tiecas taupīt dažādām ikdienas rutīnām, tajā skaitā, pusdienošanas pauzēm iztērēto laiku, arvien biežāk dodot priekšroku gatavām maltītēm līdzi ņemšanai, ko var iegādāties “pa ceļam” nelielā veikalā.
Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji pusdienošanai darba dienās izmanto līdzi no mājām paņemtu pašu gatavotu maltīti (40%), bet arvien populārāka kļūst arī līdzi ņemamu maltīšu iegāde lielveikalā vai nelielā veikalā, kā arī kioskā - tās vismaz dažas reizes nedēļā iegādājas teju 30% iedzīvotāju, secināts Narvesen veiktajā aptaujā. Vēl 24% Latvijas iedzīvotāju vismaz pāris reizes nedēļā pusdieno mājās. Salīdzinoši retāk jeb tikai katrs piektais darba dienā izvēlas pusdienot kafejnīcā vai restorānā, jo tas prasa gan vairāk laika, gan arī nereti izmaksā dārgāk.
“Ja pirms gadiem desmit bija vērojama strauja lielas platības pārtikas veikalu jeb hipermārketu izaugsme, šobrīd notiek tieši pretējais. Cilvēki vēlas iegādāties savu pusdienu maltīti “pa ceļam”, netērējot daudz laika un nestāvot garās rindās, jo laiks ir viņu lielākais izaicinājums un viena no top vērtībām. Tāpēc gan Latvijā, gan citviet pasaulē arvien populārāki kļūst neliela formāta jeb tā saucamie ērtību veikali (convenience stores), kas piedāvā svaigas un kvalitatīvas gatavās maltītes līdzi ņemšanai. Atbildot uz šo pircēju dzīves ritma veidoto pieprasījumu, Narvesen šogad nostiprina savas pozīcijas pārtikas segmentā, ievērojami paplašinot līdzi ņemamo maltīšu piedāvājumu”, pieprasījuma tendences komentē Narvesen Baltija valdes priekšsēdētāja Katrīne Jodovica.
Arī pētījums apstiprināja, kano tiem cilvēkiem, kas iegādājas gatavu ēdienu līdzi ņemšanai, vairāk nekā puse jeb 55% to izvēlas dienas galvenajai maltītei - pusdienām. Aptuveni ceturtā daļa vislabprātāk sevi palutina ar kādu uzkodu starp ēdienreizēm, bet gandrīz piektā daļa Latvijas iedzīvotāju līdzi ņemamu maltīti iegādājas vakariņām.
Savukārt, runājot par to, kas ir svarīgākais, izvēloties maltīti vai uzkodas līdzi ņemšanai, aptaujātie kā būtiskākos izvēles argumentus minēja produktu svaigumu (52%), labu garšu (51%) un izdevīgu cenu (49%), kas turklāt visi ir gandrīz vienlīdz svarīgi. Ņemot vērā iepriekš minēto dzīves tempa pieaugumu, likumsakarīgi, ka iedzīvotāju izvēli par labu vienai vai otrai tirdzniecības vietai nosaka arī tās atrašanās pa ceļam (32%) un apkalpošanas ātrums (14%). Pozitīvi, ka arī produktu veselīgumu kā svarīgāko līdzi ņemamās maltītes izvēles iemeslu minējusi aptuveni viena piektā daļa (jeb 22%) iedzīvotāju.