Dzelzceļam beidzas kravu apjoma kritums

© F64

Latvijā pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms maijā atguvis 0,6%, ja pārvadājumu apjoma kritumu šā gada pirmajos četros mēnešos salīdzina ar kritumu piecos mēnešos.

LCitiem vārdiem sakot, kritums pārgājis svārstībās, kuru tālāko virzību noteiks ļoti daudzi pretrunīgi notikumi Eirāzijas plašumos, kurus savieno noteikta, no citiem pasaules reģioniem atšķirīga platuma sliežu ceļi. Ja kravu apjoms patiešām paliks maija līmenī, Latvijas valstij piederošais uzņēmums Latvijas dzelzceļš 2016. gadu pavadīs bez satricinājumiem.

Šā gada piecu mēnešu pārvadājumu apjoms ir 20,26 miljoni tonnu jeb 79% no pārvadājuma apjoma pagājušā gada piecos mēnešos. Kopējo kritumu par 21% nevarēja apstādināt vietējo pārvadājumu pieaugums par 22%, jo šo kravu apjoms ir pieticīgs. Importa pārvadājumos uz Latvijas ostām piegādāts 18,1 miljons tonnu, bet atlikušo kravu apjomu apmēram uz pusēm sadala vietējās un eksportkravas.

Lielāko kravu apjomu nodrošina Latvijai tradicionālā nafta ar naftas produktiem (7,9 miljoni tonnu jeb 74,6% no pērn pārvadātā) un akmeņogles (attiecīgi 6,06 miljoni tonnu un 66,7%). Minerālmēslu daudzums ar 1,7 miljoniem tonnu jeb 95,8% ir drīzāk svārstījies nekā sarucis.

Procentuālā ziņā brīnumus ar +75,6% darījis cukurs, taču šādā veidā sasniegtais kopapjoms ir tikai 79 tūkstoši tonnu. Par kārtu lielāks - 781 tūkstotis tonnu - bijis pārvadāto melno metālu apjoms, kam arī pieaugums par 30,4% ir ļoti cienījams skaitlis jo īpaši tāpēc, ka uzņēmums KVV Liepājas metalurgs šogad strādāja tikai dažus mēnešus. Pārvadājumu apjomam pieaugumu devuši arī graudi, milti un kokmateriāli.



Svarīgākais