Baltijas uzņēmumi līdz šim konkurēja par Krievijas kravām tieši ar efektīvāku, elastīgāku un drošāku servisu, kā arī labāku klientu apkalpošanu, taču šīs priekšrocības drīzumā pilnībā izzudīs, prognozējuši eksperti konferencē "Transbaltica".
Līdz ar to Baltijas uzņēmumiem, tostarp Rīgas ostai un ostas uzņēmumiem, būs jādomā, ko likt vietā, lai saglabātu konkurētspēju.
Krievijas transporta nozares eksperti, kā arī "DB Schenker" Krievijas pārstāvniecības direktors Aivars Tauriņš norādīja, ka pastāvošās krīzes ietekmē strauji mainās Krievijas transporta uzņēmumu darba stils un metodes. Milzīgā konkurence un izmaksu samazināšanas nepieciešamība spiež Krievijas uzņēmumus strauji adaptēt jaunākās tehnoloģijas, strādāt ātri un efektīvi, mainīt attieksmi pret klientu.
Rīgas brīvostas mārketinga direktors Edgars Sūna savā prezentācijā savukārt uzsvēra, ka izmaiņas pasaules ekonomikā un kravu plūsmas virzienos ir atstājušas jūtamu ietekmi uz Rīgas ostu. Tādēļ, plānojot jaunos investīciju projektus Rīgas ostā, būtu svarīgi tos izvērtēt uz globālo pārmaiņu fona.
Kā ziņu aģentūru LETA informēja Rīgas ostā, galvenā konferences tēma ir - jaunie izaicinājumi, ar ko ekonomisko pārmaiņu rezultātā saskaras transporta nozare gan Baltijas valstīs, gan Krievijā gan visā pasaulē. Starptautiskās tirdzniecības apjomu samazināšanās ne tikai Eiropā, bet pat Ķīnā un Indijā, politiskie satricinājumi un zemās enerģētisko izejvielu cenas rada globālu lejupslīdi transporta nozarē.
Baltijas valstis tas ietekmējot ļoti būtiski, jo transporta nozare šajās valstīs rada salīdzinoši lielu daļu no iekšzemes kopprodukta. Vairāki konferences runātāji uzsvēra, ka globālo pārmaiņu ietekmē izdzīvos tie transporta nozares spēlētāji, kas spēs elastīgi pielāgoties jaunajiem apstākļiem, piedāvājot inovatīvus risinājumus, ieviešot jaunākās tehnoloģijas un domājot par labāku klientu apkalpošanu.
Konference norisinājās 2.jūnijā Rīgā un 3.jūnijā Ventspilī.