Pabeigts bedru remonts uz valsts galvenajiem autoceļiem

© F64

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" pabeigusi bedru remontu uz valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem asfaltētajiem autoceļiem jeb uz tiem autoceļiem, kuriem ir noteikta augstākā jeb A uzturēšanas klase, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Bedres saremontētas gandrīz 205 000 kvadrātmetru platībā, kas ir līdzvērtīgs apjoms kā pērn.

Bedru remonts turpinās uz B uzturēšanas klases autoceļiem, darbs jāveic līdz 15.jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1.jūlijam. Bedres, kas rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.

Kā skaidro uzņēmumā, bedru remontam visplašāk izmanto šķembas un bitumena emulsijas tehnoloģiju. Šī ir piemērota metode autoceļu segumiem ar augstu bojājumu pakāpi. Savukārt karstā asfaltbetona tehnoloģiju galvenokārt izmanto, lai remontētu bedres uz relatīvi jauniem asfalta segumiem.

Valsts autoceļi ir sadalīti dažādās uzturēšanas klasēs: A - augstākā uzturēšanas klase, B, C, D - zemākā uzturēšanas klase - un tiek uzturēti prioritārā secībā. Uzturēšanas klases ir noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju - valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi -, kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Remontdarbu vietās tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi. Lokāli tiek sašaurināta brauktuve un ierobežots braukšanas ātrums.

Latvijā

Ikviens, kurš ikdienā brauc ar auto, būs pievērsis uzmanību tam, cik liels daudzums kravas automašīnu pārvietojas pa koplietošanas ceļiem. Īpaši, ja dodaties Eiropas virzienā – ceļš no Kauņas Lietuvā līdz Polijai un tālāk uz Rietumeiropu ir kā pudeles kakls, kur visi kravinieki saspiežas šaurajā “Suvalku koridorā”, kas ir vienīgais sauszemes ceļš no Baltijas valstīm uz Rietumeiropu, neiebraucot trešajās valstīs. Tā ir arī laba vieta, lai subjektīvi novērtētu, cik attīstīta ir loģistikas nozare katrā no Baltijas valstīm.

Svarīgākais