Šodien Vācijas galvaspilsētā Berlīnē tiks atklāti pirmie divi ēdināšanas kompānijas AS "Lido" restorāni, kas darbosies ar nosaukumu "Kirsons", aģentūru LETA informēja uzņēmumā. Restorāni klientiem būs atvērti no 20.maija.
Viens no restorāniem "Kirsons" atrodas netālu no tūristu apskates objekta un transportmezgla "Alexanderplatz" - iepirkšanās centra "Alex" pirmajā stāvā. Otrs restorāns atrodas Šarlotes ielā, netālu no Berlīnes apskates objekta "Check Point Charlie". Šis restorāns atrodas biroju ēkas pirmajā stāvā.
Restorāna platība centrā "Alex" ir 244 kvadrātmetri, un tas vienlaikus var uzņemt 151 klientu, bet restorāna "Kirsons" Šarlotes ielā platība ir 477 kvadrātmetri, un tajā ir 136 sēdvietas.
Kā vēstīts, divu restorānu "Kirsons" un ražotnes izveidē Berlīnē "Lido" investēja trīs miljonus eiro. Projektu galvenokārt finansē "DNB banka", atzīmē Gunārs Ķirsons.
Kompānijas īpašnieks un padomes priekšsēdētājs teica, ka "Lido" attīstībai Rietumeiropā ir tālejoši mērķi. Vācija kā starta vieta izvēlēta, jo Latvijas un Vācijas vēsturiskā saikne veidojusi līdzīgu ēdienu kultūru. Savukārt Berlīne ir dinamiska lielpilsēta, kur pastāv liels pieprasījums pēc daudzveidīga ēdienu piedāvājuma.
Katrā no restorāniem Berlīnē būs pieejami ap 100 dažādi ēdieni, kas aizgūti no līdzšinējā "Lido" klāsta. Klientiem Vācijā būs iespēja baudīt Latvijas labumus, kurus "Lido" iepērk no ilggadējiem sadarbības partneriem Latvijā, tostarp Latvijā audzētus dārzeņus un ražotus gaļas produktus, kā arī Užavas alu.
Kopumā abos restorānos un ražotnē darbu sāks 62 darbinieki no Latvijas.
Tāpat "Lido" tuvāko piecu gadu laikā iecerējusi atvērt līdz 100 restorāniem, informēja "Lido" īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.
Viņš skaidroja, ka to būtu iespējams panākt, piesaistot investoru uzmanību Vācijā. "Piemēram, pēdējo objektu Tallinā atvērām, paši neko neieguldot. Šī objekta izveidē investēja investori no Norvēģijas."
Jautāts, vai paplašināt restorānu tīklu nebūtu vieglāk, izmantojot franšīzes modeli, Ķirsons atzina, ka tas, iespējams, būtu vieglāk, taču viņam nav pārliecības par to, vai ar franšīzes modeli būs iespējams nodrošināt to kvalitāti, ko paredz "Lido".
"Investīcijas saplānotas vēl uz vismaz trīs gadiem. Nākamgad ceram paplašināties Vācijā. Sagaidām, ka Vācijā mūs iepazīs un aicinās atvērties arī citās pilsētās," norādīja Ķirsons.
Viņš arī atklāja, ka pēc Vācijas uzņēmums varētu tālāk izplesties, ieejot Austrijā un Šveicē. "Taču līdz tam vēl kāds laiks noteikti paies, jo Vācija ir pietiekami liela. Tā ir lielpilsētu valsts."