Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija šodien, izskatot iesniegtos priekšlikumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumam, nolēma, ka būs atļauta alus un vīna reklāma, bet pārējo alkoholisko dzērienu reklāma un televīzijas veikals būs aizliegti.
Alus un vīna reklāmu elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās drīkstēs iekļaut no plkst.22 līdz 7.
Patlaban Radio un televīzijas likumā ir atļauta alus un vīna reklāma, nenosakot konkrētu atļauto izplatīšanas raidlaiku.
Komisija arī nolēma topošajā Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā ierakstīt, ka elektroniskiem plašsaziņas līdzekļiem, kuri veic televīzijas programmu retranslāciju, izmantojot kabeļtelevīziju, ir jānodrošina Latvijā izplatīto sabiedrisko elektronisko mediju televīzijas programmu pievadīšanu abonentam nemainītā veidā, kā arī nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu tādu televīzijas programmu pievadīšanu katram attiecīgās kabeļtelevīzijas abonentam nemainītā veidā, kas, izmantojot zemes apraides tehniskos līdzekļus, gala lietotājam ir pieejamas bez maksas. Šo programmu izplatīšanai attiecīgajos publisko elektronisko sakaru tīklos retranslācijas atļauja nav vajadzīga.
Likumdevējs arī noteiks, ka par šo televīzijas programmu retranslācijas nodrošināšanu neiekasēs maksu ne no programmas veidotāja, ne no retranslētāja.
Jaunais Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums tiek gatavots otrajam lasījumam jau kopš 2009.gada novembra, bet no iesniegtajiem 285 priekšlikumiem Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija līdz šodienai ir paspējusi izskatīt tikai apmēram pusi priekšlikumu.