Latvijas vagonu būvētājus vajadzētu piesaistīt vilcienu ražošanā

© F64

Latvijas vagonu būvētāji sadarbībā ar ārvalstu partneriem var iesaistīties jauno vilcienu ražošanā, taču, izvēloties uzvarētāju, tas nebūs izšķirošais kritērijs, aģentūrai LETA norādīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Vai Latvijas vagonu būvētāji tiks piesaistīti jauno vilcienu iegādes procesā, esot grūti prognozēt. Iepriekš Latvijas ražotāji esot centušies iesaistīties sadarbībā ar dažādiem ārzemju ražotājiem, un iespējams, ka arī šoreiz interese būšot. Amatpersona cer, ka tas tā tiešām notiks.

"Es vēlētu, lai viņiem tas izdodas. No iepirkumu procedūras viedokļa un juridiskā viedokļa tam gan nebūs nozīmes. Kritērijs ir saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, bet tam, vai ražošanā piedalās vai nepiedalās vietējie ražotāji, nav izšķirošas nozīmes," uzsvēra Lubāns.

Ar tiem ārvalstu pretendentiem, kas ir iekļuvuši jauno vilcienu iepirkuma pirmajā kārtā, Latvijas ražotāji kādā brīdi jau esot sadarbojušies. "Cerība ir, ka viņi varētu saiet kopā," secina amatpersona.

Kā ziņots, pēc saskaņošanas ar ministrijām pieciem izvēlētajiem iepirkuma pretendentiem tiks nosūtīti aicinājumi iesniegt piedāvājumus otrajai kārtai. No tā brīža, kad pretendentiem tiks aizsūtīta iepirkuma dokumentācija - arī ar nolikumu, līguma projektiem un pielikumiem -, pretendenti sākšot gatavot piedāvājumu, un tam ir atvēlētas 75 dienas.

Uzņēmumā ir veiktas aplēses, un iepirkuma prognozētā summa ir aptuveni 200 miljoni eiro, balstoties uz "iepriekšējo praksi un šī brīža dzelzceļa mašīnbūves cenām". Aptuveni šādu summu būšot nepieciešams aizņemties, lai varētu apmaksāt vilcienu piegādi trīs gadu laikā.

"Pasažieru vilciena" iepirkumu komisija dalībai elektrovilcienu iepirkuma otrajā kārtā apstiprināja visus piecus pretendentus. Tie ir Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L" ("Talgo"), Šveices uzņēmuma "Stadler" Polijas meitasuzņēmums "Stadler Polska Sp. z o.o." ("Stadler"), "Siemens AG" un "Sinara Group" Krievijas kopuzņēmums "Uraļskije lokomotivi", Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka a.s.".

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Svarīgākais