Latvijā pārtikas patērētāju grupā vairāk sastopami "veselīga uztura entuziasti"

© F64

Latvijā pārtikas patērētāju grupā vairāk sastopami "veselīga uztura entuziasti", liecina SIA "Tetra Pak" veiktā pētījuma "Baltijas iedzīvotāju pārtikas izvēles un dzīvesstila paradumi" rezultāti.

Tā atzina 33% respondentu. Tiem seko "pragmatiskie pārtikas patērētāji" - 26%, "cenas jutīgie" - 20% un "aizņemtie" - 19% pārtikas pircēju.

Savukārt Lietuvā ir 26% "cenas jutīgo" patērētāju, kam cena ir galvenais apsvērums pārtikas produktu izvēlē. Igaunijā 36% ir "pragmatiskie pārtikas pircēji", kuri pārtikas patēriņam pievēršas racionāli un pieņem kompromisus ēdiena veselīguma un kvalitātes ziņā.

Tomēr visās Baltijas valstīs nozīmīgu iedzīvotāju daļu veido "veselīga uztura entuziasti" (Lietuvā 24% un Igaunijā 32%). Pētījums atklāj, ka tās pārsvarā ir sievietes ar augstāko izglītību, kurām galvenā vērtība ir ģimene. Šis patērētāju tips cenšas izvēlēties veselīgus pārtikas produktus bez mākslīgām piedevām, kā arī labprāt gatavo mājās.

Pētījums veikts šī gada aprīlī sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu aģentūru "Latvijas fakti", aptaujājot 3112 respondentu izlasi vecumā no 15 līdz 74 gadiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.