Kerli Gabriloviča: skatītājus var piesaistīt ar unikālu saturu

PAVISAM DRĪZ. Lattelecom gādā ne tikai par kvalitatīvu vietējā satura piedāvājumu, bet jau ir uzkrājis vairāku gadu pieredzi pop-up kanālu izveidē un tiešraižu nodrošināšanā. Šobrīd dienaskārtībā ir Lattelecom Rīgas maratons, kas notiks šajā nedēļas nogalē, stāsta uzņēmuma Korporatīvās attīstības dienesta direktore Kerli Gabriloviča © Ilmārs Znotiņš

Kopš pērnā gada rudens Lattelecom televīzijas pamatpakā ir iekļauti divi TV kanāli – 360TV un STV Pirmā. Kanālu daudzveidīgo saturu atzinīgi ir novērtējuši skatītāji – reitingi liecina, ka tos skatās aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju. Lattelecom Korporatīvās attīstības dienesta direktore Kerli Gabriloviča uzskata, ka kanālu popularitātes pamatā ir plašais vietējā satura raidījumu klāsts. Jaunajā sezonā kanālu piedāvājums tiks papildināts ar vairākiem jauninājumiem, tikmēr vasaras sezonā Lattelecom sarūpējis virkni tiešraižu, ļaujot gūt maksimālu klātbūtnes efektu dažādos būtiskos pasākumos.

360TV ir kanāls ar unikālu konceptu, proti, katra nedēļas diena tiek veltīta vienai tēmai. Kanāls pārraida visu diennakti septiņas dienas nedēļā. Savukārt kanāls STV Pirmā ir piesātināts ar bagātīgu vietējo un pasaulē radīto saturu par sievietēm aktuālām tēmām.

Vairāk nekā miljons skatītāju

«TNS dati liecina, ka katrs kanāls ir sasniedzis vairāk nekā miljonu skatītājus. Attiecībā uz interaktīvās televīzijas skatītājiem, redzam, ka dienā katrs ceturtais ieslēdz vienu vai abus kanālus. Katrā ziņā kanālus skatās aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju,» stāsta K. Gabriloviča, piebilstot, ka abu kanālu reitingi pārsniedz sākotnēji nospraustos mērķus.

«Katrs skatītājs sev var atrast interesantu saturu. Piemēram, dažādas sieviešu tematikas, sarunu šovi uzrunā plašāku auditoriju, savukārt ir tēmas, kas ir ieguvušas sev lojālu auditoriju, tomēr skatītāju loks ir krietni šaurāks. Līdz ar to uzskatu, ka šādas tēmas nākotnē būs vairāk piemērotas interneta televīzijai. Noslēdzoties sezonai, vasarā izvērtēsim, kādas tēmas kādu auditoriju ieinteresē un kādā formātā tās turpmāk jāpasniedz. Rudenī līdz ar jaunas sezonas sākšanos, visticamāk, veiksim atbilstošas izmaiņas,» skaidro K. Gabriloviča. Pirmā sezona kanāliem bija vairāk kā tāds eksperimentu periods, lai izvērtētu, kādu saturu vēlas redzēt skatītāji. Jaunajā sezonā tiek solīti arī dažādi jauninājumi, bet šobrīd vēl uzņēmums nolēmis saglabāt nelielu intrigu un novitātes atklāt nedaudz vēlāk.

Mediju veidu sajaukums

«360TV mums ir kā dažādu mediju veidu sajaukums. Arī pasaulē šī tendence vēršas plašumā, piemēram, interneta portālos vērojami video materiāli, tāpat drukātajos medijos, izmantojot aplikācijas, var pieslēgt video. Iespējamas dažādas kombinācijas. Arī mēs šīm novitātēm ejam līdzi, piemēram, drīzumā sadarbībā ar vienu no Latvijas ziņu portāliem tiks radīta jauna tehnoloģiska platforma, tas nozīmē, ka mūsu radītais pašmāju saturs būs pieejams interneta videi veidotā formātā,» uzsver Lattelecom Korporatīvās attīstības dienesta direktore. Viņa norāda arī uz kādu skatītāju paraduma maiņu - cilvēki nevēlas skatīties visu pēc kārtas, bet meklē konkrētas tēmas, tikai sev saistošo. «Tāpēc arī pielāgojam saturu atbilstoši šīm tendencēm.»

K. Gabriloviča stāsta, ka skatītāji atzinīgi novērtējuši vietējā satura raidījumus un par tiem interese esot liela. Piemēram, raidījumi par Latvijas kultūras leģendām sasnieguši absolūtus rekordus.

Kanālu unikālais saturs arī ir viens no atslēgvārdiem, kas nepilna gada laikā ļāvis piesaistīt tiek ievērojamu auditoriju. K. Gabriloviča spriež, ka popularitāti veicinājusi arī operativitāte, pielāgojot programmu skatītāju vēlmēm. «Regulāri sekojam līdzi, kas un cik ilgi tiek skatīts, un, ja nepieciešams, veicam korekcijas, piemēram, piedāvājot citu seriālu.»

Divi kanāli Lattelecom Rīgas maratonam

Lattelecom gādā ne tikai par kvalitatīvu vietējā satura piedāvājumu, bet jau ir uzkrājis vairāku gadu pieredzi pop-up kanālu izveidē un tiešraižu nodrošināšanā. Šobrīd dienaskārtībā ir Lattelecom Rīgas maratons, kas notiks šajā nedēļas nogalē.

Maratona aktualitātēm, gūstot plašu ieskatu skriešanas svētku norisēs, ir iespējams sekot līdzi internetā un televīzijā, proti, no 9. maija Lattelecom interneta televīzijā ir skatāms kanāls 360TV Maratons. Savukārt 15. maijā 360TV raidīs no 11. novembra krastmalas, demonstrējot arī skaistākos distances posmus, intervijas ar dalībniekiem, bet interneta televīzijas kanālā 360TV Maratons būs redzama tiešraide no katras distances līderu pozīcijām. Abi kanāli būs skatāmi jaunajā Lattelecom televīzijas aplikācijā mans TV. Savukārt 17. maijā kanāla 360TV raidījums Sporta domnīca būs veltīts maratona atskatam. Visas tiešraides būs pieejamas arī arhīvā.

Rallijkross, Positivus, konferences

Plaša tiešraižu plejāde tiek nodrošināta arī citos būtiskos notikumos, piemēram, kanālā Best4Sports tv var vērot latviešu braucēju Jāņa Baumaņa un Reiņa Nitiša sniegumu pasaules rallijkrosa čempionāta 12 posmos, tiks nodrošināta tiešraide konferencei Reputation Time, kas vienkopus pulcēs ekspertus, kas parunās reputācijas jautājumus, tos analizējot no dažādiem skatpunktiem. Bet šosestdien ikviens var turēt īkšķus un kanālā Best4Sport.tv vērot tiešraidē latviešu boksera Maira Brieža cīņu ringā. Savukārt jūlijs paies Positivus zīmē. Lai atgādinātu pērnā gada spilgtākos pasākuma mirkļus un pamazām noskaņotos šā gada festivālam, jau 4. jūlijā sāks raidīt speciāli Positivus radīts interneta televīzijas kanāls, un festivāla laikā dažādus koncertus un intervijas varēs skatīties 360TV.



Latvijā

Sabiedrisko mediju ombuds Edmunds Apsalons nekonstatē sabiedrisko mediju redakcionālo vadlīniju pārkāpumus "Lsm.lv" rakstā ""Krieveļi" un "latišņa" sociālajos tīklos. Kāpēc par naida izraisīšanu nesoda?", liecina Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) mājaslapā publicētais atzinums.

Svarīgākais