Tikai 9% skolēnu mācību vielu labprāt apgūst no grāmatām

© F64

Tikai 9% Latvijas skolēnu mācību vielu labprāt apgūst, lasot grāmatas, 32% skolēnu visvieglāk mācību vielu uztver, klausoties skolotāja teiktajā, bet 24% respondentu uzskata, ka ērtākais mācību vielas uztveres veids ir video skatīšanās, liecina „Maxima Latvija” veiktā skolēnu aptauja.

Toties 14% skolēnu mācību vielu vislabāk uztver, veicot pierakstus, bet 11% - mācoties no prezentācijām. Vēl 8% mācību vielu labāk uztver, pārrunājot to ar citiem skolēniem, bet 2% aptaujāto norādīja citus variantus, kā interaktīvo spēļu un citu vizuālo materiālu izmantošanu mācību procesā.

Ja 1. - 4. klašu skolēnu vidū 17% aptaujāto apgūst mācību vielu, lasot grāmatas, tad 10. – 12. klasē tie ir vien 4% skolēnu, kas par ērtāko informācijas uztveres veidu uzskata grāmatu lasīšanu. Tāpat, skolēniem pieaugot, sarūk to skolēnu skaits, kas mācību vielu visvieglāk uztver, klausoties skolotāja teiktajā – no 44% respondentu 1. – 4. klašu grupā līdz 27% skolēnu 10. – 12. klašu grupā. Turpretī video skatīšanās visiecienītākā ir 5. – 9. klašu skolēnu grupā, kur šim informācijas apguves veidam priekšroku dod 28% skolēnu, kas ir par 10% vairāk nekā 1. – 4. klašu skolēnu vidū.

Sabiedrības iesaiste skolu modernizācijā

No pagājušā gada 2.novembra līdz šī gada 7.februārim Latvijā norisinājās izglītības iestāžu atbalsta programma, kuras laikā iedzīvotāji, iepērkoties „Maxima Latvija” veikalos, saņēma uzlīmes, ko tālāk varēja novirzīt sevis izvēlētai izglītības iestādei tehniskā un materiālā nodrošinājuma uzlabošanai.

Programmas laikā iedzīvotāji izglītības iestādēm nodeva vairāk nekā 8 miljonus uzlīmju, tādējādi 67% jeb 1028 izglītības iestādes visā Latvijā savā īpašumā iegūs jaunu inventāru - 106 143 dažādas preces, tajā skaitā, mūzikas centrus, printerus, datorus, interaktīvās tāfeles un citas mācību procesa modernizēšanai nepieciešamās lietas teju 1 miljona eiro vērtībā.

„Mēs esam parēķinājuši, ka visas šīs akcijas laikā iegūtās lietas varētu iegūt vairāku gadu laikā, rūpīgi plānojot budžetu. Taču, pateicoties šai akcijai, mums izdevies tās iegūt jau tagad. Esam ļoti priecīgi par rezultātu un iespēju papildināt skolas inventāru - esam ieguvuši interaktīvo tāfeli, portatīvos datorus, planšetdatoru, videokameru, fotokameru, mūzikas centru, printeri, sporta inventāru u.c. mācībās noderīgas lietas,” par dalību programmā stāsta Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskolas direktore Renāte Linde.

„Ar izglītības atbalsta programmas „Savai skolai” palīdzību vēlējāmies gan izrādīt atbalstu Latvijas izglītības iestādēm, gan sniegt mūsu klientiem iespēju pateikt  „Paldies” savai vai savu bērnu skolai. Rezultāts pierāda, ka kopīgiem spēkiem esam paveikuši labu un ievērojamu darbu. Patiesi ceram, ka saņemtais inventārs skolām palīdzēs mācību procesu padarīt vēl mūsdienīgāku un motivēs skolēnus ar vēl lielāku interesi un entuziasmu apgūt mācību vielu,” stāsta  „Maxima Latvija” vadītājs Andris Vilcmeiers.

“Maxima Latvija” organizētā interneta aptauja par skolēnu mācīšanās paradumiem notika 2015.gada aprīlī, un tajā piedalījās 3268 skolēni no visas Latvijas.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.