Sākta sabiedriskā apspriešana veloceliņa "Vecāķi - Lilaste" ietekmes novērtējumam uz vidi

Trases plāns ar fotogrāfijām © Publicitātes foto

Ir izstrādāts veloceliņa "Vecāķi - Lilaste" ietekmes uz Eiropas aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) "dabas parks Piejūra" novērtējums, un tiek uzsākta tā sabiedriskā apspriešana.

Projektējamais veloceliņš Vecāķi - Kalngale - Garciems - Garupe - Carnikava - Gauja - Lilaste aptuveni 20 km kopgarumā gandrīz visā garumā atrodas Carnikavas novadā un nedaudz skar Rīgas teritoriju Vecāķos. Tas ir plānots kā labiekārtots veloceliņš ar cieto segumu 2,5 - 3 m platumā, apgaismojumu, ceļazīmēm un atpūtas laukumiņiem.

Sabiedriskās apspriešanas sanāksme notiks 2.maijā plkst. 18.00 Carnikavas tautas namā "Ozolaine" (Jūras ielā 1A).

Darbības ierosinātājs ir Carnikavas novada dome, un minēto ietekmes uz Eiropas aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) "dabas parks Piejūra" novērtējumu izstrādājis SIA "Latekoil".

Ar novērtējumu var iepazīties www.eiroprojekts.lv/velocels, kā arī www.carnikava.lv un klātienē Carnikavas novada domes Klientu apkalpošanas centrā.

Rakstiskus priekšlikumus par paredzēto darbību var sūtīt līdz šī gada 19.maijam Vides pārraudzības valsts birojam (Rūpniecības iela 23, LV - 1045, Rīga, tālr. 67321173,vpvb@vpvb.gov.lv).

Minētais veloceļš "Vecāķi - Lilaste" iecerēts kā viens no velotūrisma maršruta Eiro Velo 13 - Dzelzs priekškara posmiem.

Kopumā Eiro Velo 13 velotūrisma maršruts ir 10 000 km, tas šķērso 20 Eiropas valstis un arī Latviju aptuveni 580 kilometru garumā. Veloceļš Eiro velo 13 ļaus iepazīt unikālas vēstures liecības un mazāk zināmus tūrisma apskates objektus valstīs, kuras vairākus gadu desmitus bija noslēgtas no demokrātiskās pasaules.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais