Aizliegs elektronisko cigarešu reklāmas

Attēlam ir ilustratīva nozīme © F64

Šodien, 19.aprīlī, Ministru kabineta sēdē tika atbalstīts Veselības ministrijas izstrādātais likumprojekts "Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā".

Turpmāk papildus jau spēkā esošajam aizliegumam audio un audiovizuālos komerciālos paziņojumos reklamēt tabaku, tabakas izstrādājumus un smēķēšanu būs aizliegts reklamēt arī elektroniskās cigaretes un uzpildes flakonus. Līdz ar šo aizliegumu privātpersonas, kuru pamatnodarbošanās ir saistīta ar minēto preču ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, nedrīkstēs būt arī raidījumu sponsori. Elektroniskās cigaretes un uzpildes flakonus būs aizliegts izvietot arī audiovizuālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu raidījumos.

Izmaiņas likumā tiek veiktas, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2014/40/ES par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz tabakas un saistīto izstrādājumu ražošanu, noformēšanu un pārdošanu.

Paredzēts, ka izmaiņas likumā stāsies spēkā 2016.gada 20.maijā.

Latvijā

Aptauja, ko veica "Mars", saldumu, pārtikas produktu, mājdzīvnieku barības ražotājs un vairumtirgotājs, atklāj, ka 57% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties pārtikas produktus, pievērš uzmanību tam, vai tie ir ražoti atbildīgi un ilgtspējīgi. Piemēram, iepazīstoties ar informāciju, kā iegūtas produkta ražošanā izmantotās izejvielas; vai iepakojums ir pārstrādājams; kā izmantotas izejvielu audzēšanai paredzētās zemes platības un ūdens resursi u.tml. Mindaugas Gutauskas, "Mars Pet Nutrition" tirgus direktors Baltijas valstīs un Ukrainā, norāda, ka šie rezultāti apliecina ilgtspējas pieaugošo nozīmi patērētāju vidū, tādējādi ilgtspējīgi ražoti produkti ne tikai pārstāv zīmola vērtības, bet arī nodrošina papildu konkurences priekšrocības.

Svarīgākais