Ceļus Latvijā uztur skaistumam

NAV VIEGLI komentēt ceļu būvi, ko izstādē Auto 2016 lūdza no satiksmes ministra Ulda Auguļa. Attēls parāda viņu runājam mikrofonā © Publicitātes foto

Valsts uzņēmums Latvijas valsts ceļi (LVC) noorganizējis nu jau tradicionālo balsošanu par vislabāk atjaunoto valsts ceļu posmu.

Balsu vākšana notiek internetā LVC mājaslapā un portālā iAuto.lv. Lai balsojums būtu objektīvs, katrs balsotājs tajā var piedalīties tikai vienu reizi, kā personu apliecinošu elektronisko dokumentu izmantojot autorizāciju portālos draugiem.lv vai Facebook.com. Starp balsojušajiem tiks izlozēts izbrauciens nedēļas nogalē ar Mazda MX5 kabrioletu, jo tas izvēlēts par Pasaules gada auto 2016, un citas iAuto.lv sagādātas balvas. Aptauja adresēta autobraucējiem, bet grūti iedomāties, ka viņi visi var atļauties izbraukāt un speciāli pētīt visus tos ceļu posmus, kas pēc darba vienas vai divu ceļu būves sezonu garumā nodoti ekspluatācijā pagājušajā gadā un nu parāda sevi pēc pirmās pārlaistās ziemas. Ar visu šo ceļa posmu izvērtēšanu pašlaik nodarbojas īpaša komisija. Autobraucēju aptauja turpināsies līdz 6. maijam. Pēc tam labākie ceļu būves uzņēmumi un darbinieki kopējā pasākumā saņems gan autobraucēju, gan speciālistu vērtējumam atbilstošās balvas.

Autobraucēju aptaujas atklāšana notika pagājušās nedēļas beigās LVC stendā izstādē Auto 2016. Šo pasākumu ar savu līdzdalību bija pagodinājis satiksmes ministrs Uldis Augulis. Konkursam izvirzītie ceļu posmi LVC stendā bija pārstāvēti lielizmēra fotogrāfijās, kurām balsotāji ar ministru priekšgalā pievienoja LVC sagatavotās uzlīmes sarkanu apļu formā: cik uzlīmju uz foto, tik balsu par ceļa posmu. Jebkura no LVC piedāvātajām fotogrāfijām kvalificējās publiskai apskatei kā mākslas darbs, taču šādi darbi nesniedz ceļu tehniskos raksturojumus.

Vēl jo mazāk ceļa posmu attēli apliecina šo posmu iederību kopējā Latvijas ceļu tīklā, t.i., cik daudz autobraucēju to lieto un vai vispār lieto, ja nonākšanu uz konkrētā ceļa posma neierobežo nesalaboti ceļa posmi vai arī dažādu iestāžu (visbiežāk skolu) un uzņēmumu slēgšana, pēc kuras ļoti daudziem braucējiem šis ceļš vairs nav vajadzīgs. Tomēr ar ceļu nav tā kā ar konkrētām ēkām, kas kādā brīdī mēdz kļūt nevienam nevajadzīgas. Kamēr ceļš pastāvēs, kāds kaut reizi dienā vai nedēļā to lietos, bet vai visai valstij tādā gadījumā jāsamet nauda šāda ceļa uzturēšanai? «Domāsim, lai netērētu naudu lieki,» ministrs atbildēja uz tagad jau visai bieži uzdotiem jautājumiem, cik garu ceļu tīklu Latvija var atļauties.



Svarīgākais