Latvijai būtu jāseko Igaunijas un Lietuvas piemēram un jāievieš dzērienu iepakojuma depozīta sistēma ar mērķi veicināt iepakojuma efektīvāku savākšanu un nenokļūšanu atkritumos dabā, secināts bezalkoholisko dzērienu ražotāja SIA "Cido grupa" un tirgus izpētes centra SKDS veiktajā 1005 iedzīvotāju aptaujā.
Tās dati liecina, ka 89% iedzīvotāju atbalsta depozītu sistēmas ieviešanu un tikai 7% aptaujāto atzina, ka viņus nemotivētu atgriezt izlietoto dzēriena iepakojumu tirdzniecības vietā, ja viņi par to saņemtu atpakaļ naudu, piemēram, desmit centus par katru iepakojumu. Vairāk depozīta sistēmu atbalsta ģimenes ar bērniem, kurām vairāk rūp vides jautājumi, kā arī Latgales iedzīvotāji, kas savukārt skaidrojams ar zemākiem ienākumiem.
Kā norādīja "Cido grupas" pārstāve Inese Lielpinka, aptaujas rezultāts kārtējo reizi apliecinot, ka depozīta sistēma būtu labs stimuls sabiedrībai izlietoto dzērienu iepakojumu atdot atpakaļ, būtiski uzlabojot līdzšinējos savāktā iepakojuma rādītājus. Šobrīd depozīta sistēmas nākotne ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ziņā, bet ražotāji un sabiedrība gatava iesaistīties tās ieviešanā.
Kā ziņots, VARAM pērn pieņemtais lēmums atlikt dzērienu iepakojuma depozītsistēmas izveidi bija trieciens ražotājiem, kuri kopā ar ministriju un tirgotājiem jau vairāk nekā desmit gadus strādāja pie sistēmas ieviešanas. Pārtikas ražotāji joprojām ir pārliecināti, ka sistēma būtu labākais risinājums dzērienu iepakojumu savākšanai un apkārtējās vides saudzēšanai no atkritumiem.
Igaunijā depozīta sistēma tika ieviesta pirms aptuveni desmit gadiem, bet Lietuvā tā sāk darboties no šā gada. Pieredze Igaunijā rāda, ka depozīta sistēma ir daudz efektīvāka par dalīto atkritumu vākšanas sistēmu, kas Latvijā darbojas patlaban. Igaunijā depozīta sistēmas dati rāda, ka atšķirības savāktajā dzērienu iepakojumā gada laikā sasniedz pat astoņas reizes.
Jau ziņots, ka no 2015.gada Latvijā bija plānots ieviest dzērienu iepakojumu depozīta sistēmu. Depozīta sistēmā tiktu iekļauti plastmasas jeb PET, stikla un metāla bezalkoholisko dzērienu, alus un dzērienu ar zemu alkohola saturu iepakojumi.
"Cido grupa" ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ir gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens un alus.
Kā ziņots, "Cido grupa" 2014.gadā strādājusi ar 55,93 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 1% pieaugums salīdzinājumā ar 55,89 miljoniem iepriekšējā gadā, liecina ''Firmas.lv" informācija. Tikmēr uzņēmuma peļņa samazinājusies četrkārtīgi - no 2,42 miljoniem eiro 2013.gadā līdz 581 334 eiro 2014.gadā.
Pagājušā gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.
"Cido pārtikas grupa" dibināta 1994.gadā. 2006.gadā, apvienojoties ar SIA "Cido logistika", tās nosaukums tika mainīts uz SIA "Cido grupa". Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro, tas nodarbina 334 darbiniekus.
Kopš 2004.gada "Cido pārtikas grupa" ir Dānijas AS "Royal Unibrew" grupas uzņēmums.