Ļaudis neizprot, kādēļ “Swedbank” sagribējusi “novērtēt” klientu facebook profilus

© ekrānšāviņš/FACEBOOK

Sociālajos tīklos ļaudis ir patiesā neizpratnē par bankas “Swedbank” interaktīvo spēli “Cik maksā tavs profils”, kuras laikā cilvēki tiek aicināti “novērtēt” savu profilu.

Neizpratni radījis fakts, ka, lai piedalītos spēlē, lietotājiem jānodod visa sava profila informācija aplikācijas veidotājiem.

“Kādēļ gan bankai būtu nepieciešama šāda informācija?” neizpratnē ir facebook lietotāji.

“Swedbank” pārstāve gan teic – šī ir tikai nevainīga spēle sociālajos tīklos.

“Savos sociālo mediju kontos mēs piedāvājam dažāda veida aktivitātes, tai skaitā, uzzināt par jaunumiem, piedalīties konkursos, arī iesaistīties dažāda veida interaktīvos testos un spēlēs. Visās tajās lietotājiem tiek jautāts akcepts, pirms viņi dod pieeju kādiem saviem datiem, ja tādi nepieciešami rezultāta noteikšanai. Šajā gadījumā, ja sociālo tīklu lietotājs vēlas uzzināt sava profila iespējamo vērtību, mums ir nepieciešama pieeja informācijai, kas palīdz šo vērtību izskaitļot - cik sen lietotājs reģistrējies Facebook, cik tam ir draugu un publicēto ziņu skaitu profilā. Šie dati tiek izmantoti tikai minētajā platformā (Facebook) un tikai interaktīvajā spēlē minēto aprēķinu veikšanai. Minētā informācija ir publiski pieejama lietotāju profilos, to aizsardzību nodrošina un iespējamo lietošanu pieskata pats sociālais tīkls – mēs nevācam un neizmantojam sociālajos medijos iegūtos datus, vēl jo vairāk tāpēc, ka atsevišķos gadījumos profili var būt radīti ar izdomātiem vārdiem vai pseidonīmiem,” skaidro “Swedbank” pārstāve Vineta Savicka.

Svarīgākais