Lielākais pieprasījums pēc olām ir tieši pirms Lieldienām, kad tas var dubultoties vai trīskāršoties, salīdzinot ar ikdienas apjomiem, aģentūrai LETA norāda SIA "Rimi Latvia" pārstāve Inga Bite.
Baltajām olām lielākais pieprasījums ir Lieldienu laikā, savukārt citos periodos pircēji dod priekšroku ierastajām brūnajām olām. Šogad baltās olas "Rimi Latvia" pārvaldītajos veikalos piedāvātas no marta sākuma, informē Bite.
Kopumā pieprasījums pēc dažādas Lieldienām raksturīgas atribūtikas, piemēram, dekoratīvajām olām, košām svecēm, salvetēm, sākas jau vismaz divas nedēļas pirms svētkiem, atzīmē Bite.
Arī SIA "Maxima Latvija" mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa iepriekš aģentūrai LETA apstiprināja, ka parasti olu pārdošanas apjomi visstraujāk pieaug tieši pirmssvētku dienā.
"Maxima Latvija" arī iepriekš prognozēja, ka šogad būs divi Lieldienu iepirkšanās posmi - viens jau šīs nedēļas izskaņā, bet otrs - pirms 1.maija, kad Lieldienas svinēs pareizticīgie.
Kaktiņa atzīmēja, ka pagājušajā gadā divu nedēļu svētku periodā iedzīvotāji "Maxima" veikalos iegādājās 6,8 miljonus olu. Pagaidām grūti prognozēt, cik daudz olu šogad svētkos iedzīvotāji iegādāsies, jo tad būs jāskaita kopā abu svētku periodi. Ja pērn starp rietumu kristiešu un pareizticīgo Lieldienām bija divu nedēļu laika posms, tad šogad šis laika periods ir ievērojami lielāks - vairāk nekā viens mēnesis.
Jau vēstīts, ka olu un olu produktu ražotāja AS "Balticovo" šogad Lieldienu laikā plāno pārdot rekordlielu daudzumu olu - vienu miljonu -, tirdzniecībai piedāvājot gan pašu uzņēmumā ražotās brūnās, gan no sadarbības partneriem Somijā iepirktās baltās olas, aģentūru LETA informēja uzņēmuma komercdirektors Toms Auškāps.
Kā ziņots, "Rimi Latvia" 2014.gadā gandrīz dubultoja peļņu, sasniedzot 23,64 miljonus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 740,96 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rimi Latvia" peļņa 2013.gadā bija 12,18 miljoni eiro, bet apgrozījums - 672,33 miljoni eiro.
Pašlaik "Rimi Latvia" tīklā ir 118 trīs formātu veikali: 30 "Rimi" hipermārketi, 42 "Rimi" lielveikali un 46 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.
"Rimi Latvia" darbību sāka 1996.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.
Bet "Maxima Latvija" apgrozījums pērn pieaudzis par 2,3%, sasniedzot 676,1 miljonu eiro bez PVN, aģentūru LETA informēja kompānijas "Maxima Grupe" ģenerāldirektore Neringa Janavičūte.
Savukārt 2014.gadā "Maxima Latvija" apgrozījums sasniedza 674,35 miljonus eiro, pieaugot par 0,13% salīdzinājumā ar 2013.gadu, bet peļņa - 13,9 miljonus eiro, kas ir par 21% mazāk nekā 2013.gadā.
Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido 148 trīs formātu - 122 "Maxima X", 23 "Maxima XX" un trīs "Maxima XXX" - veikali, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.
Savukārt "Balticovo" apgrozījums 2014.gadā bijis 42,79 miljoni eiro, bet peļņa - 2,15 miljoni eiro. Gadu iepriekš attiecīgie rādītāji bija 39,76 miljoni eiro un 750 885 eiro.
Pagājušā gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.
"Balticovo" tirgus daļa Latvijā saskaņā ar uzņēmuma aplēsēm ir ap 40%.
"Balticovo" reģistrēts Iecavā 1992.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 4 407 806 eiro.
No 2009.gada maija "Balticovo" akciju kontrolpakete - 95% - pieder SIA BCO. Kā liecina "Firmas.lv" informācija, BCO īpašnieki kopš 2009.gada 17.decembra ir Tatjana Poplavska (66% kapitāldaļu) un Valdis Grimze (33% kapitāldaļu).